حالت تاریک
امشب؛

پیکر‌مطهر ۵‌شهید گمنام وارد فرودگاه بیرجند شدند

پیکر‌مطهر ۵‌شهید گمنام وارد فرودگاه بیرجند شدند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره‌ به میزبانی استان از پیکر مطهر پنج شهید گمنام در بیرجند گفت: این شهدای والا مقام امشب با استقبال مسئولان و خانواده معظم شهدا وارد فرودگاه بیرجند شدند.

سرهنگ غلامرضا فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، از خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی میزبان ۵ شهید گمنام است، گفت: امشب ساعت ۱۹:۳۰ پیکر پاک پنج شهید گمنام وارد فرودگاه شهید کاوه بیرجند شد.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که پیکر مطهر شهدا با استقبال مسئولان به فرودگاه بیرجند وارد شد، افزود: پس از انجام تشریفات در فرودگاه، پیکر شهدای گمنام در قالب کاروانی از خیابان های بلوار سردار شهید محمود کاوه، میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، میدان آزادی، میدان امام خمینی (ره)، سه راه اسدی به سمت بلوار آیت الله شهید مطهری و سپس به سمت میدان و خیابان مرحوم آیت الله طالقانی، میدان ابوذر، خیابان آیت الله شهید مدرس، میدان دوم شهید مدرس به سمت میدان توحید، خیابان توحید، خیابان شهید محلاتی، چهار راه پارک آزادگان، خیابان معلم، چهار راه بهداری، خیابان شهید خلیل طهماسبی گذر کرده و در انتها به هیأت کهف الشهدا شدند.

 سرهنگ فلاحی یادآور شد: مردم می‌توانند از ساعت ۲۰:۳۰ امشب برای تجدید میثاق با شهدا، به هیأت کهف الشهدا مراجعه کنند.

 وی یادآور شد: از پنج شهید گمنام، پیکر یک شهید در ایام فاطمیه و در طول  هفته در بیرجند بوده و بیش از یکصد برنامه در اقصی نقاط شهر برای تجدید میثاق مردم با شهدا پیش بینی شده است.

 به گفته وی از فردا برای تجدید میثاق با شهدا مردم شهرهای طبس، فردوس، قائنات، سرایان و درمیان  میزبان پیکر دو شهید گمنام خواهند بود و پیکر دو شهید هم مهمان مردم شهرهای سربیشه، نهبندان و خوسف خواهد بود.

 وی تأکید کرد: در روز ۲۵ آذر ماه و شب شهادت حضرت زهرا(س) پیکر هر ۵ شهید به مرکز استان منتقل و مراسم وداع با شهدا با حضور پیکر سه شهید در حسینیه جماران و دو شهید در مسجد قبا مهرشهر برای عموم مردم برگزار می شود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: در روز ۲۶ آذر ماه همزمان با سراسر کشور تشییع پیکر ۵ شهید گمنام از هیأت کهف الشهدا واقع در میدان سوم مدرس آغاز و تا میدان ابوذر ادامه داشته و توسط نماینده ولی فقیه در استان بر پیکر شهدا نماز اقامه خواهد شد.

 سرهنگ فلاحی گفت: پس از برگزاری مراسم تشییع  پیکر دو شهید به زیرکوه منتقل خواهد شد و پیکر یک شهید در روز شهادت حضرت زهرا(س) در روستای استند زیرکوه به خاک سپرده می شود و پیکر شهید دیگر هم در ۲۷ آذر به روستای مرزی بارنجگان زیرکوه منتقل و به خاک سپرده خواهد شد.

 وی گفت: پس از برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر دو شهید گمنام در زیرکوه، پیکر سه شهید گمنام نیز به مرکز منتقل می شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از