حالت تاریک
مدیر موسسه بینش مطهر؛

کشور به تحول آموزشی نیاز دارد

کشور به تحول آموزشی نیاز دارد

مدیر موسسه بینش مطهر گفت: : کشور به تحول آموزشی نیاز دارد و کل سیستم آموزشی ما باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، محمد صالح هاشمی گلپایگانی در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان بیرجند گفت : معلم باید اهل مطالعه باشد، آزادی اندیشه و تفکر از اهمیت زیادی برخوردار است و باید کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها از جمله فرهنگیان رونق بگیرد.

عضو هیات جذب وزارت آموزش و پرورش و مدیر موسسه بینش مطهر در ادامه گریزی به سخنان وزیر آموزش و پرورش زد و گفت: بودجه آموزش و پرورش ۲۳۷ هزار میلیارد تومان است که ۹۹ و یک دهم درصد آن صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان می شود و ما هم فقط می توانیم روی ۹ دهم درصد این بودجه برنامه ریزی کنیم.

 

وی افزود: اگر امسال هم ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شوند از این اعتبار چیزی باقی نخواهد ماند و در این شرایط همه از دانشجو گرفته تا استاد ناراضی هستند.

 

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر اینکه کشور به تحول آموزشی نیاز دارد و کل سیستم آموزشی ما باید تغییر کند، عنوان کرد: معلمان، اساتید و دانشجو معلمان باید فکر و مغز خودشان را تقویت کنند.

 

هاشمی گلپایگانی بر آزادی فکر و اندیشه در دانشگاه ها تاکید کرد و خطاب به دانشجو معلمان گفت: شما مسئول تربیت فکر نسل جدید هستید بنابراین باید فکر خودتان را آزاد کنید و آثار شهید مطهری را مطالعه کنید و حتی آنها را نقد یا رد کنید.

 

وی به سخنان مقام معظم رهبری در مورد آثار استاد مطهری گریزی زد و ادامه داد: اگر مبانی فکری استاد مطهری را از کشور بگیریم جز نامی و اسمی از اسلام باقی نخواهد ماند بنابراین دانشجو معلمان ما باید به آثار استاد مطهری مسلط باشند.

وی در ادامه گفت: یکی از راه‌هایی که دانشجویان و اساتید نباید کسی را مقصر بدانند این است که باید فکر و مغز خود را قوی کنند اگر به مغز ورودی نیاید مانند حوض آب ساکن است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از