حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت شناساندن شهدای شاخص به نسل جوان

ضرورت شناساندن شهدای شاخص به نسل جوان

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار است برای معرفی و شناخت بهتر شهدا به نسل جوان  و اقشار مختلف مردم به صورت جدی‌تر، عمیق‌تر و آگاهانه‌تر حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جواد قناعت امروز در ستاد اجرایی دومین کنگره ۲ هزار شهید استان اظهار کرد: در سل ۱۴۰۴ دومین کنگره شهدای استان برگزار خواهد شد لذا با توجه به فرصت باقی مانده باید تلاش شود که کار سطحی نباشد بلکه کار باید کامل، عمیق و پرمحتوا انجام شود.

وی با تأکید بر آیه «عند ربهم یرزقون» که نشان از زنده‌بودن شهدا و سعادت ابدی آنان دارد، گفت: شهدا به پاسداشت ما نیاز ندارند بلکه ما به یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیش از پیش نیازمندیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: شهدا شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند و مدیران باید در مسیر آنان قدم بردارند و باید بدانیم که کار برای شهدا توفیق الهی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

قناعت افزود: وظیفه ما پشتیبانی برای برگزاری مراسم شهدا است اما باید نگاه مدیران فراتر باشد و آن را کار صرف معمولی و اداری و عادی نبینند.

به گفته وی؛ اگر در مسئولیتی که داریم توفیقی در حوزه‌های مختلف برای خدمت به استان و مردم داریم، بخاطر توجه شهدا است.

قناعت با تأکید بر اینکه لزوم استفاده از فرصت مسئولیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: عدم شناخت شهدای شاخص کشور و استان توسط مردم به ویژه نسل جوان زنگ خطری است که وظیفه و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: انتظار است برای معرفی و شناخت بهتر شهدا به نسل جوان  و اقشار مختلف مردم به صورت جدی‌تر، عمیق‌تر و آگاهانه‌تر حرکت کنیم.

قناعت در ادامه خطاب به مدیران متذکر شد: اگر کاری به دست ما به سرانجام رسید یعنی توفیق کار کردن برای شهدا را داشته‌ایم و اگر انجام نشد، بدانیم که توفیق نداشته‌ایم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب درباره شهدا می‌فرمایند مرگ انسان‌های زرنگ، مرگ تاجرانه است زیرا با سودی که می‌برند سعادت ابدی را برای خودشان رقم می‌زنند و بعد از ائمه اطهار(ع) بالاترین جایگاه و مقام شفاعت را دارند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در عرصه بین‌المللی شرایط خاصی است و دنیا در حال تحول می‌باشد و امکان ندارد در روز اتفاقات و رخدادهای جهانی نداشته‌ باشیم، گفت: طبق روایات فتنه‌های آخرالزمانی بیار سنگین و پیچیده است و تشخیص درست سخت است لذا باید در چنین شرایط سختی ضمن توکل به خدا به اهل بیت(ع) و شهدا متوسل شویم تا در فتنه‌های آخرالزمانی عاقبت بخیری خود را از دست ندهیم.

قناعت با اشاره به اینکه توجه به برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا یکی از ساده‌ترین روش‌های برای جلب توجه شهدا است، تصریح کرد: استان خراسان جنوبی با اصالت و دین‌دار و شهیدپرور است و باید برگزاری کنگره شهدای آن خیلی در شأن و قوی باشد.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما پشتیبانی از کنگره‌های شهدا است اما باید توجه داشت که حالت خودجوش و مردمی خود را حفظ کنند چون مردمی بودن بر غنای کار می‌افزاید، بیان کرد: از تولید محتوای غنی و اثرگذار هم نباید غافل شد لذا باید کار را جدی‌تر در این زمینه پیش ببرید.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کمیته‌ها و کارگروه‌های کنگره ۲ هزار شهید استان باشد فعال‌تر شوند و جلوتر از برنامه‌ زمان‌بندی و فراتر از دستورالعمل‌های دبیرخانه کنگره شهدا حرکت و عمل کنند، افزود: پروژه‌های عمرانی و زیرساختی سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ هم به نام و یاد شهدا مزین شود.

قناعت گفت: منابع مالی مورد نیاز برای برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان از محل یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه ایثار و شهادت تأمین شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از