حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی:

۲۲۰ تن به سهمیه‌ آرد بیرجند اضافه شد

۲۲۰ تن به سهمیه‌ آرد بیرجند اضافه شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از دی سال گذشته با توجه به نرخ رشد جمعیت و با پیگیری‌های لازم 220 تن سهمیه آرد به سرانه شهرستان بیرجند اضافه شد..

به گزارش خاورستان، جواد اشرفی روز دوشنبه در نشست شورای آرد و نان شهرستان بیرجند که در فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: سهمیه آرد و نان برای مراکز شبانه‌روزی، خوابگاه‌های دانشجویی، حوزه‌های علمیه و مراکزی که مصرف انبوه دارند باید توسط اداره کل غله استان تامین شود تا از سهمیه شهرستان استفاده نشود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در خصوص کسری سهمیه‌ها هم باید فرمانداری بر اساس عملکرد نانوایی‌ها، متناسب با سلامت آرد به نانوایی‌ها تخصیص دهد.

 

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی ما بحث کیفت نان است، متذکر شد: اگر با وجود کمکی که به خبازی‌ها در تأمین آرد می‌شود، کیفیت نان وضعیت مطلوبی پیدا نکند با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد.

 

اشرفی تصريح کرد: نانوایی‌ها بدانند سامانه نانی نو و مرکز رصد و پایش آرد که در بانک سپه مستقر است عملکرد آنها را به صورت سیستماتیک رصد می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته معادل ۵۵۰ تن سهیمه آرد به سرانه کل استان با توجه به نرخ رشد اضافه شده، گفت: بر این اساس، معادل ۲۲۰ تن سرانه آرد شهرستان بیرجند افزایش یافته است.

 

به گفته وی؛ سهمیه آرد شهرستان بیرجند در هر ماه ۲ هزار و ۳۵۰ تن است.

 

تولید نان باکیفیت از خواسته‌های مردم است

فرماندار بیرجند هم در این جلسه گفت: تقاضا داریم سامانه نانی نو مشکلاتش رفع شود تا مردم و خبازی ها دچار مشکل نشوند.

 

وی با اشاره به کیفت پایین نان در برخی نانوایی‌ها اظهار داشت: ما در مرکز استان باید الگو باشیم و انتطاری که درخصوص کیفیت نان از نانوایی‌ها داشته‌ایم تا کنون محقق نشده است.

 

فاضلی‌فرد  با بیان اینکه تولید نان با کیفیت مهمترین انتظار و خواسته مردم در مرکز استان است تصريح کرد: از اتحادیه نانوایان تقاضا داریم تا دقت و نظارت بیشتری بر کیفیت و عملکرد نانوایی‌ها داشته باشد.

 

مدیرکل غله استان هم در این نشست گفت: سهمیه آرد مراکز که نیاز به نان عمده دارند حداکثر ۵۰ تن در ماه است.

 

پیشدادیان افزود: باید چند نانوایی مشخص شود که برای تأمین نیاز مراکز جمعیتی، خارج از وقتی که مردم برای تهیه نان مراجعه می‌کند، پخت داشته باشند.

 

انتهای خبر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از