حالت تاریک
در تعطیلات نوروزی؛

۲۸۱هزار نفر از ژئوپارک جهانی طبس بازدید کردند

۲۸۱هزار نفر از ژئوپارک جهانی طبس بازدید کردند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس از بازدید بیش از ۲۸۱ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی ژئو پارک جهانی شهرستان طبس از بازه زمانی ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فرودین امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمد عرب امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به  ژئوپارک طبس با ۳۸ ژئوسایت در حوزه‌های مختلف و با ظرفیت‌های متنوع، اظهار کرد: این جاذبه گردشگری با روستاها و مناطق نمونه گردشگری نظیر روستاهای خرو، کُریت، اِصفَهک، نایبند، پِیکوه، پیرحاجات، اسفندیار، سُرُند و مُودر، اِزمیغان و ده‌ها روستای دیگر همراه با اقامتگاه‌های بومگردی، هتل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری غذا، صنایع دستی و سوغات محلی خاص و ویژه پذیرای گردشگران است.

وی گفت: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فرودین امسال بیش از ۲۸۱ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی ژئو پارک جهانی این شهرستان بازدید کرده‌اند. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس ادامه داد: ۳۹ اقامتگاه بومگردی، دو هتل، سه مجتمع گردشگری و شش خانه مسافر با ظرفیت اسکان ۲ هزار و ۳۶ نفر در شبانه روز در حال ارائه خدمات به مسافران نوروزی و گردشگران شهرستان هستند.

عرب عنوان کرد: همچنین شش بقعه متبرکه با ۱۲۰ اتاق و سوئیت، آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) با حدود ۹۰۰ نفر ظرفیت اقامت، ۴۷ آموزشگاه با ۳۶۰ کلاس درس و ظرفیت اقامت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر، امکانات اقامتی خوابگاه‌های دانشجویی به تعداد ۲۸ اتاق، پنج کمپ موقت در نقاط شهری و روستایی با ظرفیت ۳۰ هزار نفر از دیگر ظرفیت‌های شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس افزود: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از ۳۷ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی و ۱۶۵ هزار نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و کمپ‌های اسکان موقت شهرستان اسکان داده شدند.

وی در پایان باغ تاریخی گلشن به عنوان نمونه شاخص از باغ‌های ایرانی، ارگ کهن طبس، سد کهن کریت، طاق شاه عباسی به عنوان شاهکار مهندسی و معماری پیشینیان، کاروانسراها، بافت‌های تاریخی روستایی مانند اصفهک و نایبند، مساجد و آب انبارها را از مهم‌ترین بناهای فرهنگی و تاریخی شهرستان طبس معرفی کرد.

قابل ذکر است؛ ژئوپارک طبس به عنوان سومین ژئوپارک ایران در آذر سال ۱۴۰۱ رای مثبت شورای‌ عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو را دریافت کرد و ثبت جهانی شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از