حالت تاریک
تا هفته‌ دولت امسال؛

۶۸ روستای خراسان‌جنوبی آبرسانی می‌شود

۶۸ روستای خراسان‌جنوبی آبرسانی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تا هفته دولت امسال ۶۸ روستای استان با افتتاح ۲۳ پروژه‌ آبرسانی از آب سالم آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در نشست قرارگاه جهاد آبرسانی روستایی استان گفت: فاز اول طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به ۱۱۵ روستا با ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار از مهر سال ۱۴۰۰ در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان در قالب ۴۹ پروژه در حال اجرا است، افزود: دهه فجر سال گذشته به ۶۵ روستای استان آبرسانی شد، همچنین با افتتاح طرح‌های هفته دولت امسال تعدادی روستای دیگر نیز در کنار طرح جهاد آبرسانی از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: هر روستایی با کوچکترین مسئله اجتماعی در حوزه آبرسانی مواجه شود پروژه تعطیل و در روستاهای دیگر پروژه‌ها اجرا ادامه می‌یابد.

عباس‌زاده با بیان اینکه حدود ۵۰۰ روستای استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود تصریح کرد: چنانچه اهالی روستا با پیمانکاران و شرکت آب و فاضلاب همکاری نکنند در روستاهای دیگر پروژه‌ها را آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: مسأله آب، مدیریت و کنترل آن برای استان کم آب ما خیلی اهمیت دارد، اگر قرار است روستاها از آب شرب برخوردار شوند باید نهایت همکاری را با مجموعه دستگاه‌های اجرایی مربوطه داشته باشند.

معاون استاندار با بیان اینکه اولویت‌های آبرسانی در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان اعلام شده است، گفت: اما باید کانون‌های جمعیتی و روستاهای پرجمعیت در اولویت قرار بگیرند.

عباس‌زاده در پایان افزود: خراسان جنوبی جزو استان‌های دارای تنش آبی است لذا در کنار آبرسانی به روستاهای استان باید فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب نیز در روستاها مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از