حالت تاریک
اسرائیل حامی آمریکا در غرب آسیا است
استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند:

اسرائیل حامی آمریکا در غرب آسیا است

استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با تاکید بر نقش بسیار پررنگ آمریکا در جنایات اسرائیل گفت: اسرائیل زنده نگهدارنده منافع آمریکا در غرب آسیا است.

محمد دهقانی به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی در لبنان و آن چه که در این ایام اتفاق افتاده است گفت رژیم صهیونیستی ضربات مهلکی از محور مقاومت در طول این چند سال و به خصوص بعد از عملیات طوفان‌الاقصی دریافت کرده است.

به گفته وی رژیم صهیونیستی که خودش را یک رژیم قدرتمند و بلامنازع در سطح منطقه می‌دانست و توانسته بود در سنوات گذشته در چهار جنگ پیاپی اعراب را شکست دهد این بار هم تصور کرده بود که بعد از طوفان‌الاقصی ظرف چند روز می تواند به اهداف خودش دست پیدا کند و کار نوار غزه را یک سره کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اهدافش نابودی حماس، تسخیر تونل‌ها و آزادی گروگان‌هایش و تسلط کامل بر نوار غزه بود و یک سال از طوفان‌الاقصی گذشت و اسرائیل به هیچ کدام از اهدافش نرسید.

دهقانی خاطر نشان کرد: در داخل به شدت شورش‌هایی بر علیه نتانیاهو صورت گرفت دادگاه بین المللی حکم بازداشت نتانیاهو را صادر کرده است همه این‌ها و افزایش فشار مقاومت عرصه را بر رژیم صهیونیستی به شدت تنگ کرده است.

به گفته وی یکی از مواردی که رژیم صهیونیستی به شدت از آن ترس دارد قدرت گرفتن حزب‌الله در همجواری اراضی اشغالی است لذا می‌خواست به نوعی دنباله‌های استراتژیک غزه را در منطقه قطع کند.

وی ادامه داد: زورش به ایران نمی‌رسید تلاش بسیاری کرد تا با زدن کنسولگری ایران در سوریه و یا با زدن اسماعیل هنیه در ایران پای این کشور را به جنگ بکشاند و از طرف دیگر پای آمریکا را به جنگ بکشاند و یک جنگ فراگیر را در منطقه ایجاد کند که همه نقشه‌هایش نقش بر آب شد لذا تصمیم گرفت یکی از دنباله‌های استراتژیک غزه یعنی لبنان را زمین گیر کند.

به گفته دهقانی در یک اقدام ناجوانمردانه و جنایت جنگی مسئله پیجرها را به وجود آورد و تصورش بر آن بود با آن نقشه‌ای که از قبل برنامه‌ریزی کرده می‌تواند حداقل ۴ تا ۵ هزار نفر از نیروهای حزب‌‌الله را در منطقه زمین‌گیر کند و یک ترس و وحشت عجیبی را در لبنان ایجاد کند و یک فشاری را بر حزب‌الله ایجاد کند و حزب‌الله را وادار به عقب نشینی و ترک بر حمایت از غزه بکند.

وی خاطرنشان کرد: مشاهده کردیم ورق برگشت و نتیجه چیز دیگری شد و به رغم جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان مردم بیش از پیش از نیروهای حزب‌‌الله حمایت کردند و تشییع جنازه‌ نیروهای حزب‌‌الله با حضور پرشکوه مردم به رغم سطح تهدید‌ها بالا بود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند تاکید کرد:نقش ایالات متحده در این میان بسیار پررنگ است رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا و بدون اجازه این شیطان بزرگ توان انجام هیچ گونه از این اقدامات را ندارد.

به گفته دهقانی مشاهده شده در شورای امنیت تمام کشورها یا رای مثبت به نفع فلسطین دادند یا رای ممتنع و تنها کشوری که رای منفی می‌دهد ایالات متحده است و آمریکا به طور قطع از اقدامات اسرائیل اطلاع دارد و اسرائیل را زنده نگهدارنده منافع خودش در منطقه غرب آسیا می‌داند و باتمام توان از جنایت‌های اسرائیل حمایت می‌کند.

وی در رابطه با رویکرد ایران نیز گفت: ایران بعد از ترور شهید هنیه انفعالی نداشت ایران اوج زیرکی را داشت و اقدامی که ایران انجام می‌دهد به ضرر اسرائیل است اسرائیل می‌خواهد ایران یک کار عجولانه انجام دهد و از آن طرف پای آمریکا را به جنگ بکشاند و یک جنگ فراگیر در منطقه ایجاد کند.

دهقانی تصریح کرد: ایران به طور قطع تلافی خواهد کرد این صحبت مقام معظم رهبری است و حرف مقام معظم رهبری هیچ وقت روی زمین نمانده منتهی ایران طرح‌ها و برنامه‌هایی دارد که الان نمی‌توان راجع به این مسائل صحبت کرد.

وی اظهار کرد: آن چیزی که رژیم صهیونیستی انجام داده ما باید مطابق آن انجام دهیم اگر مقر ما را با موشک می‌زند ما هم با موشک بزنیم الان یک شخصیتی را در کشور ما ترور کرده و ما باید هم‌سطح آن پاسخ دهیم بنابراین ایران در انفعال نیست در برنامه‌ریزی است ایران در حال زمینه‌چینی است.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید که ایران به خاطر حیثیت و حرمت خودش و به خاطر این که حرف مقام معظم رهبری روی زمین نماند به طور قطع تلافی خواهد کرد فقط اندکی صبر در این زمینه نیاز است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از