حالت تاریک
مدیر کل انتقال خون خراسان‌جنوبی عنوان‌کرد؛

افزایش ۵ درصدی اهدای خون خانم‌ها در استان

افزایش ۵ درصدی اهدای خون خانم‌ها در استان

مدیرکل انتقال خون استان گفت: از آغاز امسال ۴ هزار و ۹۸۹ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که ۴ هزار و ۲۰۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،مهدی زاده با بیان اینکه خانم‌ها امسال با ۲۹۷ واحد خون اهدا شده درمقایسه با سال گذشته ۵.۵ درصد افزایش داشته، گفت: آقایان هم از ابتدای سال ۳ هزار و ۹۰۷ واحد خون اهدا کردند.

وی از افزایش ۸.۱ درصدی اهداکنندگان مستمر خبر داد و گفت: دراین مدت برای اهدای پلاکت هم ۱۵۸ نفر مراجعه کردند که در مقایسه با پارسال افزایش ۲۸.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون استان افزود: علاوه بر خونگیری در مراکز اهدای خون شهرستان‌های بیرجند، قائنات، طبس و فردوس، تیم‌های سیار هم با حضور در سایر شهر‌ها و روستا‌های استان موفق به خونگیری ۲۷۹ واحد شدند که سال گذشته ۲۵۰ واحد خون بوده است.

مهدیزاده افزود: از آغاز امسال هزار و ۴۵۵ واحد خون به شبکه ملی خون رسانی ارسال شده است.

وی با اشاره به کمبود خون در گروه خونی O مثبت و o منفی در استان گفت: افرادی که تمایل به اهدای این گروههای خونی را دارند می توانند به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: مرکز خونگیری شمال شهر بیرجند واقع در بلوار مسافر هم که قبلا در میدان ابوذر مستقر بود به زودی در محل جدید افتتاح می‌شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از