حالت تاریک

الگوهای برتر حجاب‌و عفاف ورزشی خراسان‌جنوبی تجلیل شدند

الگوهای برتر حجاب‌و عفاف ورزشی خراسان‌جنوبی تجلیل شدند

در جشنواره الگوهای برتر عفاف و حجاب خراسان جنوبی، ۱۰ نفر از بانوان در حوزه رعایت حجاب و عفاف جامعه ورزشی و سه نفر از بانوان خانواده ایثارگران استان تجلیل شدند..

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جشنواره تجلیل و تکریم از الگوهای برتر عفاف و حجاب در ورزش بانوان خراسان جنوبی امروز با حضور جمعی از مسئولان در مرکز استان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز در جشنواره الگوهای برتر عفاف و حجاب در ورزش بانوان استان اظهار کرد: وقتی بانوی مسلمان بر سکوی قهرمانی ملی و بین المللی  قرار می‌گیرد حجاب و اخلاق اسلامی او مروج دین مقدس اسلام و پیروی از حضرت زهرا(س) است.

سید محمدرضا طالبی ادامه داد: بانوان محجبه ورزشکار ما در میادین بین‌المللی مروج فرهنگ ناب اسلامی و سفیر نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

طالبی با بیان اینکه دانش و آگاهی از مصادیق ورزشکار با ایمان و اخلاق است، تصریح کرد: ورزشکار همانطور که در سکوهای ورزشی می‌درخشد باید در سکوهای علمی هم بدرخشد و به درجات عالی علمی برسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عفو و گذشت از خصلت‌های ورزشکاران با ایمان و با اخلاق است، گفت: ورزشکاران در خیلی جاها که بالای سکو قرار می‌گیرند همانند جهان پهلوان تختی ثابت می‌کنند ورزشکار مسلمان ایرانی به دنبال حقیقت و واقعیت است.

وی به تواضع و فروتنی ورزشکاران اشاره کرد و افزود: همانطور که جامعه غرب بر باطن خود پافشاری دارد ورزشکاران جامعه اسلامی ما به ویژه بانوان نیز باید در میادین بین‌المللی ورزشی الگوی جامعه اسلامی و نمادی از جمهوری اسلامی، اسلام، معنویت، قرآن، روایات و سیره ائمه اطهار باشند و این افتخار بسیار بزرگی است.

طالبی از دیگر خصوصیت‌های ورزشکاران با ایمان و با اخلاق را پرداختن به عمل صالح یاد کرد و ادامه داد: ورزشکاران باید عمل صالح را سرلوحه کارشان قرار دهند و همانطور که در مسابقات ورزشی از یکدیگر سبقت می‌گیرند در عمل صالح هم باید از هم گوی معنویت را بربایند.

به گفته وی خصلت دیگر ورزشکار با اخلاق، یاری رساندن به مظلومان و محرومان است، در حال حاضر در جامعه ورزشی شاهد هستیم که ورزشکاران با روش‌های مختلف به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌پردازند و در مناطق محروم در حوزه معیشتی، فرهنگی و اقتصادی  به داد مردم می‌رسند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: باید در این حوزه از جهان پهلوان تختی الگو بگیریم چون او به خاطر این خصایص در تاریخ ماندگار شده است.

وی در ادامه با بیان در پیش بودن دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز در سال جاری، تصریح کرد: ورزشکاران به عنوان حلقه‌های میانی بین مردم و مسئولان در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش‌آفرینی کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: ورزش قوی لزوما به معنای کسب عناوین و مدال‌های بین المللی نیست، اگر این منظور بود هرگز عدم مقابله با نمایندگان رژیم صهیونیستی، یک پیروزی بزرگ و نماد اقتدار تلقی نمی‌شد.

مهدی قناد با بیان اینکه ورزش قوی نیازمند الگوهای اخلاقی است که بتوانند چهره زیبایی از ایران و اسلام را به دنیا مخابره کند، افزود: ورزش قوی، مربیان، ورزشکاران و مدیران  فرهیخته و بابصیرت می‌خواهد.

قابل ذکر است؛ در این جشنواره فاخر فرهنگی تمبر عفاف و حجاب در ورزش خراسان جنوبی رونمایی شد و از ۱۳ نفر ورزشکار، همسر ورزشکار و خانواده‌های ورزشکار ایثارگر تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از