حالت تاریک
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی عنوان‌کرد؛

انتقال حساب‌های بانکی واحد‌های تولیدی بزرگ به خراسان‌جنوبی

انتقال حساب‌های بانکی واحد‌های تولیدی بزرگ به خراسان‌جنوبی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت :واحدهای تولیدی دارای حساب بانکی در خراسان جنوبی در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،مهدی جعفری ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ارائه راهکار جهت انتقال حساب های بانکی واحد های تولیدی بزرگ استان گفت:خراسان جنوبی به دلیل عدم انتقال حساب واحدهای تولیدی با وجود اینکه آنها از منابع و زیرساخت های استان استفاده می کنند، بهره ای در این خصوص نداشته است.
  وی خاطرنشان کرد: از گذشته اقداماتی برای برگشت پرداخت مالیات مؤدیان مالیاتی و انتقال حساب واحد های تولیدی به استان انجام شده و در این راستا پیشنهادهایی هم برای حل مشکلات کشوری در این زمینه برای تهران ارسال خواهد شد.
 جعفری تصريح کرد: از اختیارات خود در زمینه اختصاص، امهال و تقسیط تسهیلات بانکی از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید در این خصوص استفاده کنیم.
 وی اظهار داشت : مشتری هر بانک خوداظهاری را برای بررسی توسط بانک در زمان درخواست دریافت تسهیلات باید ارائه کند تا نسبت به تأیید آن اقدام شود.
 وی ادامه داد: واحدهای تولیدی که حساب در بانک های استان دارند، در پرداخت تسهیلات در اولویت قرار خواهند داشت. 
 جعفری متذکر شد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی در زمان انجام پیمانکاری برای یکی از دستگاه های استان باید شماره حسابی در خراسان جنوبی ارائه کنند.
 سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گفت: صنایع و معادن از امکانات استان استفاده می کنند اما مردم از افتتاح حساب آنها در بانک ها برای دریافت تسهیلات بی بهره هستند و ضرورت دارد راهکاری برای حل این مشکل ارائه شود. 
 به گفته وی؛ پیشنهادها به کمیته اقتصادی ارسال می شود تا بعد از بررسی بیشتر برای تصویب در شورای برنامه ریزی مطرح شود. 
 وی تصریح کرد: چون 70 درصد منابع بانکی در تهران است در شرایط فعلی موانعی برای انتقال حساب های واحدهای تولیدی به استان وجود دارد که از مدت ها پیش پیگیری های لازم برای انتقال حساب های بانکی واحد های تولید به استان انجام شده اما نتایج مناسبی تاکنون در این خصوص نداشته ایم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از