حالت تاریک
سخنگوی دولت:

اهالی رسانه خط‌مقدم دفاع جنگ شناختی هستند

اهالی رسانه خط‌مقدم دفاع جنگ شناختی هستند

سخنگوی دولت گفت: در جنگ شناختی؛ خط مقدم دفاع، اهالی رسانه هستند که باید جایگاه، اهمیت و حساسیت آن را باور داشته و حاکمیت و جامعه رسانه‌ای، همه یک سنگر واحد برای هجمه شبانه‌روزی دشمن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، امروز در اختتامیه رویداد «جام رسانه امید» اظهار کرد: اگر امروز شاهدیم که تهاجم علیه استقلال، آزادی، انسان‌مداری و دین‌مداری از حوزه‌های اصلی جنگ شناختی است، خط مقدم این دفاع، اهالی رسانه هستند که باید جایگاه، اهمیت و حساسیت آن را باور داشته باشیم و همه باهم دست به‌دست هم دهیم و حاکمیت و جامعه رسانه‌ای، همه یک سنگر واحد برای هجمه شبانه‌روزی دشمن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز ادبیات لازم و مناسب با همین جنگ شناختی تولید نشده است، گفت: جهادگران عرصه تبیین کجا مورد‌توجه بوده‌اند و ابعاد این جنگ شناختی کجا دیده شده و به آن پرداخته شده است؛ کسانی که از هویت و استقلال و باور‌های ملی حمایت کردند آیا مورد هجمه قرار نگرفته‌اند؛ آیا کسی آنان را به مردم معرفی کرده؛ آیا آنان الگو شده‌اند؟

سخنگوی دولت تاکید کرد: تروریسم رسانه‌ای در کنار افکار عمومی، بسیاری از مجاهدان این عرصه را مورد هجمه و حمله قرار می‌دهد که کمتر به آنان توجه شده است.

وی افزود: اصلی‌ترین هدف جنگ شناختی، ایجاد سردرگمی و یاس در افکار عمومی و ایجاد فاصله میان جامعه و هدایت‌گر این جامعه است تا از درون مشکل‌آفرینی کنند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه به تعبیر رهبری کلید اصلی حل مشکلات، امیدآفرینی است، یادآور شد: ما هنوز آنچنان که باید به اهمیت و راهبردی بودن نقش امید در حل مسائل و پیشرفت امور توجه نکردیم.

دبیر هیات دولت افزود: همانطور که ناامیدی، یاس و سیاهی قفل مسائل و مشکلات است، امید و آینده‌بینی کلید حل مشکلات و مسائل است که بیانیه گام دوم نیز شاه‌کلید حل مشکلات را مشخص کرده و همان امیدآفرینی است و باید امید را بیش‌از‌پیش در دل‌ها تقویت کنیم.

وی گفت: گام اول انقلاب موفقیت‌های کمی نداشته است، باید نقاط قوت و قدرت از‌جمله پرتاب ١٢ ماهواره در سه سال اخیر و دستاورد‌های بزرگی در زمینه زیرساخت‌های آب و برق و گاز و... را ببینیم.

بهادری جهرمی اظهار کرد: در حوزه نقاط ضعف هم که هر فرد و جامعه‌ای می‌تواند داشته باشد باید به این امر توجه کنیم که هرجایی پای انسان درمیان باشد، حتما نقطه‌ضعف وجود دارد. نقطه‌ضعف را باید دید و شناخت اما نه با هر رویکردی؛ رویکرد ما باید به شناخت آسیب و یافتن درمان آن متمرکز باشد که این خود باعث ایجاد احساس حرکت و تقویت باور و روحیه حل مشکلات است که پادزهر پمپاژ ناامیدی دشمنان است.

سخنگوی دولت با تاکید بر این‌که «بعد از عملیات وعده صادق، سپاهیان دروغین دشمن همگی نقش بر آب شده‌اند»، گفت: امروز در دنیای بعد از عملیات وعده صادق و عملیات جوانان فلسطینی به سر می‌بریم که هم تاثیر آن را در اروپا و آمریکا می‌بینیم و هم عملیات وعده صادق، عمق اقتدار ما را نشان می‌دهد، بنابراین باید متوجه باشیم و اجازه ندهیم که دشمنان با اقدامات مغرضانه خود این تاثیرات را از تحلیل‌ها و اذهان ما کنار بزنند.

انتهای پیام/٧ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از