حالت تاریک

اهدای ۴۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند خراسان‌جنوبی

اهدای ۴۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت:۴۴۰ سری جهیزیه با هدف ترویج و تسهیل ازدواج آسان وتحکیم بنیان خانواده به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد اهدا شد.

 به گزارش خاورستان از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد عرب در مراسم اهدای ۴۴۰ سری جهیزیه در جمع خبرنگاران گفت: با هدف تحکیم بنیان خانواده، ترویج و تسهیل‌گری در زمینه ازدواج آسان، همزمان با اعیاد ربیع‌الاول و ولادت حضرت رسول اکرم(ص) ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سراسر کشور اهدا می‌شود که سهم خراسان جنوبی ۴۴۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به این که از این تعداد ۱۵۹ سری جهیزیه با حمایت کمیته امداد و ۲۸۱ سری جهیزیه به‌صورت مشارکتی امداد و سپاه تهیه شده است افزود: قبل از این مرحله در سال جاری ۱۴۹ سری جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان در اختیار زوج‌های جوان قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارکردهای کمیته امداد ریشه در آموزه‌های دینی داشته و از همین رو خدمات خود را با رویکرد دینی و الهی در بخش های مختلف به جامعه هدف عرضه می‌کند، افزود: با همین نگاه فراهم کردن زمینه ازدواج زوج‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد از طریق آموزش‌های فکری و فرهنگی، پرداخت کمک هزینه ازدواج واهدای جهیزیه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به منظور ترویج ازدواج آسان از اقدامات و برنامه‌های مهم این نهاد است.

عرب هر سری جهیزیه را شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، جارو برقی و ماشین لباسشویی برشمرد و ادامه داد: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸۹ سری جهیزیه به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان به نیازمندان تحت حمایت اهدا شده است که از محل منابع داخلی این نهاد و هم‌افزایی آن با کمک های مردمی، خیران و نیکوکاران تامین و هزینه شده است.

وی به این نکته هم اشاره کرد که سال‌گذشته ۲ هزار و ۶۴ سری جهیزیه به ارزش ۴۶ میلیارد تومان بین نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهدا شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از