حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

برخورد با مفاسداقتصادی زمینه‌ساز تحکیم سرمایه اجتماعی است

برخورد با مفاسداقتصادی زمینه‌ساز تحکیم سرمایه اجتماعی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی در هر جایگاه و مقام یکی از تکالیف ویژه در دستور کار قوه قضاییه بوده که زمینه ساز تحکیم سرمایه اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز جمعه در پیامی به مناسبت هفته قوه قضاییه به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد که «هفته‌ قوه‌ قضاییه و روز قوه‌ قضاییه مانند بعضی دیگر از روزهای برجسته در تقویم اسلامی ما «شهادت‌ بنیان» است و این ‌روز بر پایه‌ فداکاری در راه خدا و کشته شدن در راه خدا تبیین شده. این، دستگاه قضایی را به شیوه‌ خاصی معرفی می‌کند و یک معنای خاص به ‌دستگاه قضایی می‌دهد».

وی افزود: هفتم تیرماه، یادآور عروج مظلومانه مجاهد نستوه شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران وفادار انقلاب اسلامی است که در راستای تجلیل از معمار بزرگ دستگاه قضایی کشور روز قوه قضاییه نامگذاری شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ارکان مهم نظام سیاسی کشور، نقش بی‌بدیلی در پاسداری از ارزش‌های اجتماعی، کرامت انسانی، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و اجرای قانون اساسی برعهده دارد.

وی تصریح کرد: بدون تردید برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی در هر مقام و جایگاه که بعد از حضور آیت الله شهید رئیسی در رأس این مجموعه قرار گرفت، به عنوان یکی از مهمترین وظایف و تکالیفِ ویژه در دستور کار قوه قضاییه، مطالبه عمومی است که زمینه‌ساز بسط و تحکیم سرمایه اجتماعی و رضایت عمومی است.

قناعت افزود: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران وفادار انقلاب اسلامی، هفته قوه قضاییه را به مجموعه متعهد این قوه، رئیس کل دادگستری استان، دادستان، قضات، کارکنان اداری و اعضای شوراهای حل اختلاف استان خراسان جنوبی که در امر پیشگیری از جرم و رسیدگی به دعاوی و نیز حمایت از سرمایه‌گذاری و رونق تولید، تلاش‌های خالصانه‌ای داشته‌اند تبریک گفته، موفقیت و تاییدات الهی در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای همه این عزیزان مسئلت دارم.

اول تا هفتم تیر (سالروز شهادت آیت الله سید محمد بهشتی و یاران انقلاب در سال ۱۳۶۰) هفته قوه قضاییه نام دارد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از