حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

تمام مشکلات جامعه‌بشری ناشی از‌سربرتافتن از امامت است

تمام مشکلات جامعه‌بشری ناشی از‌سربرتافتن از امامت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تمام کوشش بر شناخت امامت بوده و همه مشکلات امروز جامعه بشری ناشی از سربرتافتن از امامت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاروستان»،آیت الله سید علیرضا عبادی، امروز در جمع فرماندهان رده های سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: مسئله امامت که بسیار دارای اهمیت است.وی با اشاره به دلیل اهمیت مسئله امامت تصریح کرد: چه بدانیم و چه ندانیم و چه بخواهیم و نخواهیم زندگی بشر اینگونه بوده که در هر امری پیشوا و پیرو دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در امور معنوی نیز اینگونه بوده و انسان نیاز به پیشوا و پیرو دارد به طوری که شاید از عوام باشد ولی در پیروی از فردی خاص اقدام می کند بنابراین مسئله امامت یک مسئله موثر است.

آیت الله عبادی افزود:در قران پیشوایان را به دو نوع تقسیم کرده، پیشوایانی که لازمه کارشان برای دعوت از جامعه این بوده که به بدبختی گرفتار شده و پایان کارشان آتش دورزخ بوده از طرف دیگر پیشوایانی که خداوند قرارداده که براساس دین خدا مردم را تربیت کرده و خیر دنیا و آخرت را می بینند.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ تمام سرنوشت بشر در امامت شامل امامت طاغوت و یا امامت خدایی خلاصه می شود، گفت: لذا یک انسان و یا جامعه متعهد و هوشیار تمام تلاشش بر روی شناخت پیشوایش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بشر یک مسئله به نام امامت داشته که مشخص شود که در چه شرایطی قرار دارد، اضافه کرد: آنچه که همه سرنوشت ها را رقم می زند در دین جایگاهی عظیمی داشته بنابراین امامت فوق مراتب را در دین دارد.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اولین امام در اسلام خود پیامبر است، متذکر شد: امامت، رسالت و حجت از سمت های پیامبر بوده و مقام امامت پیامبر اهمیتش از رسالت ایشان و مقام رسالت از مقام نبوتشان بالاتر است.

وی افزود: امامت براساس شایستگی و نه وراثت بوده و ظالم در دین جایگاهی ندارد.نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به فرماندهان رده های سپاه در استان گفت: در زمان حاضر با سرداران ظلم و ستم مبارزه می کنید و بدانید که تمامی خرابی ها به خاطر سر برتاقتن از عدالت است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بشر بر روی مسائلی که امامت به آن تاکید داشته نرفته و چشم های خود را بسته و دنبال انسان های ظام رفته است، افزود:تمام کوشش بر شناخت امامت است و همه مشکلات امروز جامعه بشری ناشی از سربرتافتن از امامت است.

وی یادآور شد: وقتی پیشوای شایسته تشخیص داده شود آن وقت پیشوا امام علی و پشت سرشان اویس قرنی قرار دارد و امروزه نیز پیشوا مقام معظم رهبری و پیروش سردار قاسم سلیمانی می شود و این راه مشخص بوده و هیچ راه دیگری ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: دقت روی اینکه پیشوا کیست بسیار دارای اهمیت است.عبادی افزود: خرابی های دنیا باید اصلاح شود و باید از این نقطه که نقطه اصلی بوده آغاز گردد.

وی تصریح کرد: اگر بشر حق کشی را کنار بگذارد و حق را انکار نکند به سعات رسیده و اینکه مکتب انبیا خلاصه در مکتب ائمه و در شرایط معاصر ما در نوع رهبری بوده که در جامعه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به فرماندهان رده های مختلف سپاه استان خاطرنشان کرد: شما پیشوایان تربیتی زیردستان خود هستید راه عدل، کمال خدا، وجدان و راه علم که تمامش نور بوده را دنبال کنید که شما حاج قاسم های آینده هستید و در روش، منش، اخلاق و رفتار خود درس آن استاد بزرگ را پیاده کنید.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از