حالت تاریک
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد:

راه‌آهن خراسان‌جنوبی جزو ۵طرح زیرساختی اولویت‌دار وزارت راه

راه‌آهن خراسان‌جنوبی جزو ۵طرح زیرساختی اولویت‌دار وزارت راه

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طرح ریلی زاهدان_بیرجند_ مشهد که از محل تهاتر نفتی تامین منابع مالی آن انجام می‌شود جزو پنج طرح زیرساختی اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» میرمحمد مودی گفت: تأمین منابع مالی این پروژه از محل تهاتر نفتی انجام می‌شود که با فروش محموله‌های نفتی این اقدام انجام شده و باید پیمانکاران حوزه سرزمینی استان با سرعت بیشتر و توان عملیات بالایی تلاش خود را بکار گیرند تا جذب حداکثری منابع را داشته باشند.

مودی افزود: اعتبار زیرسازی پروژه راه‌آهن شرق کشور ۱۸ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۱۲ هزار میلیارد تومان آن برای زیرسازی در حوزه جغرافیای خراسان جنوبی است و تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان به استان برای اجرای پروژه راه آهن تخصیص یافته است.

وی گفت: طول مسیر ریلی زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۱۰ کیلومتر است که از این مقدار ۴۳۲ کیلومتر آن در ۱۳ قطعه در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد و در تمام قطعات آن پیمانکاران فعال شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: امیدواریم بتوانیم براساس برنامه زمان‌بندی شده در طول دو سال آینده عملیات زیرسازی قطعه راه‌آهن شرق کشور در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی را به اتمام برسانیم.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از