حالت تاریک
معاون صدا و سیما اعلام کرد:

راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی برای رقابت سالم نامزدها

راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی برای رقابت سالم نامزدها

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: برای برگزاری پرشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و ایجاد رقابت سالم بین نامزدها ۲۰۰ کانال انتخاباتی در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حسن عابدینی روز شنبه در حاشیه دیدار با استاندار خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبالغ دریافتی از نامزدهای انتخابات مجلس برای استفاده از کانال‌های تلویزیونی براساس هزینه تمام‌ شده نیست و هدف ما فراهم کردن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

وی ادامه داد: صدا و سیما از ابتدا در صدد گرفتن نفع مالی در این قضیه نبوده است چون در تلاش است زمینه لازم برای میزان مشارکت مردمی فراهم شود، هزینه‌های دریافتی نیز در حوزه‌های انتخابیه متفاوت است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما افزود: برای هر نامزد برای استفاده ۲۰ دقیقه‌ای از آنتن کانال‌های انتخاباتی نفری از ۵۰ میلیون ریال آغاز می‌شود اما در برخی حوزه‌ها مانند تهران که به حدود ۲ هزار نفر می‌رسد مجبوریم برای یک حوزه انتخابیه چهار کانال راه‌اندازی کنیم تا همه نامزدها بتوانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

عابدینی گفت: تلاش می‌کنیم زمینه برای یک رقابت بسیار پرشکوه در انتخابات فراهم شود در غیر اینصورت صدا و سیما برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری بدون دریافت هیچگونه هزینه‌ای این مهم را انجام می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: برای برگزاری پرشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و ایجاد رقابت سالم بین نامزدها ۲۰۰ کانال انتخاباتی در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود که چهار کانال مربوط به خراسان جنوبی است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما عنوان کرد: این کانال‌ها بر اساس حوزه‌های انتخابیه راه اندازی می‌شوند و در این راستا برای هر حوزه انتخابیه یک کانال در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفت روزی که برای تبلیغات مشخص شده و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات، از این طریق دیدگاه‌های خود را به مخاطبان منتقل خواهند کرد تا مردم با آشنایی با دیدگاه‌ها و سلایق نامزدهای انتخابات مجلس، به فرد مورد نظر رأی بدهند.

عابدینی تصریح کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد خراسان جنوبی همواره در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی حتی ریاست جمهور در زمره مناطق صدرنشین قرار دارد و این بار هم تلاش خواهیم کرد تا مردم بیشتر با دیدگاه نامزدها آشنا شده و زمینه برای بالا رفتن میزان مشارکت در این استان فراهم شود.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما خاطر نشان کرد: در حوزه رقابت و مشارکت در انتخابات رسانه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارند که رسانه ملی هم در این زمینه کوشش می‌کند تا از طریق راه‌اندازی کانال‌های انتخاباتی و هم برنامه‌هایی متنوع که از ابتدای بهمن ماه از طریق شبکه‌ها تلویزیونی، رادیویی و البته تلوبیون و فضای مجازی تدارک می‌بیند زمینه برای افزایش مشارکت را فراهم کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از