حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مغناطیس اربعین حسینی آزادی‌خواهان عالم را جذب کرد

مغناطیس اربعین حسینی آزادی‌خواهان عالم را جذب کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مغناطیس امام حسین (ع) و اربعین مردم کشورهای مختلف و از مذاهب متعدد را جلب کرده و یکی از شاخصه‌های مؤمن زیارت اربعین است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، آیت الله سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار با جمعی از مبلغین موکب‌های اربعین حسینی گفت: وجود مقدس امام حسین علیه‌السلام معلوم است در میان همه اولیاءالله و حتی انبیاء علیهم صلوات الله علیهم اما وجود مقدس امام حسین علیه السلام یک استثناست.

وی با اشاره به حدیث « ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» ، مطرح کرد: این سئوال پیش می‌آید که آیا این همه پیغمبران آمدند، این همه اوصیاء آمدند، این همه اولیاء آمدند، آنها مگر مصباح الهدی نیستند، مگر سفینه النجاة نیستند؛ هستند، چطور نیستند، همه آنها مصباح الهدی و سفینه النجات‌اند بنابراین وقتی حدیث این را منحصراً درباره امام حسین علیه السلام می‌گذارند می‌خواهد بفرماید که این در همه‌ی اینها یک استثناست، نه اینکه که نفی آنهاست نخیر، اثبات آنهاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در حدیثی دیگر داریم که عشق و محبت امام حسین علیه السلام در دل‌ها حرارتی ایجاد می‌شود که هرگز سرد نخواهد شد و باید این را به صحنه میدانی در هر جای دنیا بیاورید.

عبادی بیان کرد: بعد از ۱۳۸۰ سال مشاهده می‌کنید که این عشق و محبت با همه مخالفینی که وجود دارد، روز به روز گرمتر می‌شود ولی سرد نمی‌شود، با همه مخالفینی که هستند، اینها معجزه هست.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هر دین و مذهبی برای خودش جایگاه و جذب و دفعی دارد، تصریح کرد: اما وقتی به امام حسین علیه السلام می رسد هر کسی با هر دین و مذهبی به حضرت به صورت ویژه نگاه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از پیامبران و ائمه اطهار(ع) اربعین ندارند، ادامه داد:  یکی از شاخصه‌های مؤمن زیارت اربعین است تنها بحث کربلا نیست و در این خلاصه نمی‌شود بلکه در شهرها و کشورهای مختلف، در اربعین حسینی مراسم عزاداری برپا می‌کنند.

عبادی در پایان با این اینکه مغناطیس امام حسین (ع) مردم کشورهای مختلف و از مذاهب متعدد را جلب کرده است گفت: در پیاده‌روی اربعین نه تنها مسلمانان بلکه مسیحی و سایر ادیان حضور دارند و از این موضوع ساده نگذرید و بدانید حسین(ع) دومی ندارد؛ شما هم که همیشه در جبهه حسینی علیه اهل کفر و شرک جهاد می‌کنید ، اما الان به صورت ویژه وارد این صحنه شدید ان‌شاءالله که موفق باشید.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از