حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

رئیس‌جمهور شهید‌ سبک‌ دولت اسلامی را تثبیت کرد

رئیس‌جمهور شهید‌ سبک‌ دولت اسلامی را تثبیت کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در تداوم راه شهید رئیسی اگر انتخاب احسن در جامعه تثبیت شود مسئله دولت اسلامی تحقق پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، آیت الله سید علیرضا عبادی در گردهمایی هادیان سیاسی استان اظهار کرد: استعمارگران همواره غیر از قتل و جنایت و ویرانی به دنبال فریب نیز هستند و یکی از بزرگترین دام‌های آنان عنوان جدایی دین از سیاست است.

وی افزود: کار استعمارگران که مکر و حیله است ولی تعجب از برخی مخاطبان است که مثل موارد دیگری به سادگی گول دشمن را می‌خورند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اصل علیت جزو مسائل پذیرفته شده است، ادامه داد: همه پیشرفت‌هایی که مشاهد می‌کنید برای قبولی این اصل علیت است حالا این گاهی در بحث هستی‌شناسی به میان می‌آید که اسمش را فلسفه و حکمت می‌گذارند و گاهی در چیستی و انواع و اقسام و مسائل فرعی و تجربی پیش می‌آید که اسمش را علم و صنعت می‌گذارند.

آیت الله عبادی گفت: در باب رشد و کمال و اصولی که باید در خانواده رعایت شود، تا فرزندان صالح داشته باشند، اسم همان اصل علیت را تربیت می‌گذارید، حالا همین اصل علیت را در انواع و اقسام مسائل اجتماعی و ربط دادن علت‌ها و معلول‌ها به لوازمش اسمش را می‌گذارید سیاست و باقی امور.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: بنابراین آن کسی که بگوید دین از سیاست جداست، حالا دین که ندارد هیچ، عقل هم ندارد، چون اصل علیت یک اصل پذیرفته شده فراگیر است.

وی تصریح کرد: هرچه افراد نادان‌تر باشند، یا هرچه آدم‌های احمق‌تری مثل رضاشاه، صدام، شاه عربستان و ... باشند، بهتر به درد استعمارگرها می‌خورند.

آیت الله عبادی افزود: آنها همین را می‌خواهند، که به آن قلدر و احمق، یک حکمی بر خلاف قانون، بر خلاف عقل، بر خلاف جامعه بدهند، چون او این حرف‌ها را متوجه نمی‌شود، اجرا می‌کند و هیچکس هم از رضا شاه و صدام توقع ندارد به کسی گوش کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خدا برای هر امور حکم داده است آیا می شود برای مسئله سیاست که سرنوشت انسان است، حکم نداده باشد؟ بنابراین انسان عاقل چنین حرفی نمی‌گوید که دین از سیاست جداست.

وی در ادامه افزود: دوران آیت الله شهید رئیسی، گرچه کوتاه بود، اما سبک دولت حکومت اسلامی را به دوست و دشمن فهماند، به گونه‌ای فهماند که حتی در سطح بین‌الملل به عنوان عزای عمومی پرچم نیمه افراشته شد و به احترام او سکوت کردند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی سبک دولت حکومت اسلامی را تثبیت کرد و به دوست و دشمن فهماند، گفت: اکنون جامعه ما در یک آزمایش بزرگ جامعه قرار گرفته که امیدواریم با تلاش مضاعف هادیان سیاسی، مردم انتخاب احسن و کارشناسی داشته باشند و گول دشمن و شعارهای توخالی او را نخورند.

آیت الله عبادی اضافه کرد: در تداوم راه شهید رئیسی اگر انتخاب احسن در جامعه تثبیت شود مسئله دولت اسلامی تحقق پیدا خواهد کرد چون اگر تحقق یابد در قدم بعدی، رسیدن به جامعه اسلامی تسهیل می‌شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از