حالت تاریک

طرح مقابله‌باسرقت‌های خشن درخراسان جنوبی ‌اجرا شد

طرح مقابله‌باسرقت‌های خشن درخراسان جنوبی ‌اجرا شد

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از اجرای طرح مقابله با سرقت‌های خشن در استان خبر داد و گفت: در این رابطه ۳۰ نفر سارق و مالخر دستگیر شدند.

به گزارش خاورستان،سرهنگ کاظم صادقی روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: این طرح در راستای تشدید اقدامات مقابله‌ای با سرقت‌ها و با هدف کاهش و مهار جرایم به ویژه سرقت‌های خشن، تامین آسایش و امنیت عمومی به مدت سه روز در سطح استان اجرایی شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در مدت اجرای طرح مقابله با سارقان خشن علاوه بر کشف سه فقره پرونده سرقت‌های خشن، ۳۹ فقره پرونده سایر سرقت‌ها از قبیل منزل و اماکن دولتی و خصوصی را کشف کردند و در این رابطه ۳۰ نفر مالخر و سارق دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات فنی و با توجه به شواهد موجود و ارائه مستندات مربوطه به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: مقابله با سرقت یکی از اولویت‌های پلیس است و افرادی که بخواهند با اعمال مجرمانه امنیت جامعه را خدشه دار کنند، پلیس در چارچوب قانون و بدون هیچ گونه اغماضی و قاطعانه با آنان برخورد می‌کند.

انهدام باند سارقان سوخت خودروها در بیرجند

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند هم گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سوخت خودرو در این شهرستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ احمدرضا کارگر افزود: ماموران "کلانتری ۱۳" شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۲ نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند که پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: متهمان ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شدند اما پس از رو به رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشودند و به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: همچنین در بازجویی‌های تخصصی و پلیسی از سارقان دستگیر شده، یک نفر مالخر شناسایی و دستگیر شد که متهمان با پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی به مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از