حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی:

عناب و زرشک خراسان‌جنوبی وارد بورس کالا می‌شود

عناب و زرشک خراسان‌جنوبی وارد بورس کالا می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: عناب و زرشک خراسان جنوبی پس از طی مراحل لازم به زودی وارد بورس کالا می‌شود.

به گزارش خاورستان، جواد اشرفی  امروز چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: اقدامات لازم برای عرضه عناب در بورس انجام شده‌ است و این کالای کشاورزی به زودی در بورس کالا عرضه خواهد شد.

وی گفت: طرح عرضه زرشک در بورس کالا نیز در حال نهایی شدن است و این محصول راهبردی خراسان جنوبی هم طی ماه‌های آینده وارد بورس کالا می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: وقتی محصولات راهبردی استان وارد بورس شود قیمت‌گذاری آن مشخص می‌شود از طرفی این اقدام باعث رقابت‌پذیری کالا و ارزش افزوده محصول خواهد شد.

وی شفافیت قیمت‌ها و معامله در فضای مطمئن را از مزایای عرضه محصولات در بورس عنوان کرد و گفت: عرضه هر نوع کالایی از طریق بورس کالا منجر به حذف دلالان می‌شود و تولیدکننده نفع بیشتری از زحمات خود می‌برد.

اشرفی ادامه داد: عرضه زرشک و عناب در بورس کالا باعث حذف دلالان از این عرصه و سود بیشتر کشاورزان از محل فروش محصول می‌شود.

وی گفت: هرچه بتوانیم محصولات شاخص استان را برای معرفی در سطح بازارهای ملی و فراملی وارد بورس کالا کنیم در نهایت به نفع کشاورزان خواهد بود و اکنون از مجموعه محصولات کشاورزی شاخص خراسان جنوبی فقط زعفران در بورس قرار دارد که ظرفیت بسیار خوبی است.

خراسان جنوبی رتبه اول تولید عناب و زرشک همچنین رتبه دوم تولید زعفران را در کشور دارد و این سه محصول به عنوان محصولات راهبردی استان محسوب می‌شوند که نقش بسزایی در اقتصاد منطقه داشته‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از