حالت تاریک
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی:

نامزدهای‌انتخابات به‌جای تخریب؛ هنر خودشان را به‌رخ بکشند

نامزدهای‌انتخابات به‌جای تخریب؛ هنر خودشان را به‌رخ بکشند

رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: نامزدهای انتخابات برای نشان دادن قدرت و قوت خود، نباید اقدام به تخریب دیگران کنند؛ بلکه اگر هنری دارند، بهتر است هنر خودشان را به رخ بکشند.

حجت‌الاسلام جواد اکبری مطلق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با اشاره به تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و تاکید بر تبلیغات انتخاباتی سالم و اخلاق مدارانه، گفت: اگر به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری نگاه کنیم، یکی از مواردی که در انتخابات ها بسیار مهم است، استفاده نامزدها از شیوه های تبلیغاتی درست و صحیح است.

وی افزود: نامزدهای انتخابات برای نشان دادن قدرت و قوت خود، نباید اقدام به تخریب دیگران کنند؛ بلکه اگر هنری دارند، بهتر است هنر خودشان را به رخ بکشند، نه اینکه دیگران را له کنند و پا روی دوش دیگران بگذارند و بالا بروند.

رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با تاکید بر دوری و پرهیز از بداخلاقی های انتخاباتی، عنوان کرد: هر کدام از نامزدها ممکن است ضعفی را از طرف مقابل شنیده باشند، اما نباید در مورد او قضاوت کنند، قوه قضاییه قضاوت خود را انجام می دهد و در این شرایط نامزدها باید سیاست اخلاق مدارانه داشته باشند. رییس جمهور شهید؛ آیت الله رئیسی هم همین کار را کرد و به طور جدی اخلاق را وارد سیاست کرد.

اکبری مطلق گفت: اصل دیگری که نامزدها باید رعایت کنند، پایبندی به مبانی و ارزش های اسلام و انقلاب است و باید بر اساس اهداف ملت و انقلاب اظهارنظر کنند.

وی ادامه داد: نامزدهای انتخابات باید صادقانه و راست با مردم سخن بگویند و در تبلیغات خود توانایی و قدرت ارائه نظر از جانب مردم را داشته باشند.

او با بیان اینکه نامزدها باید در تبلیغات خود التزام به قانون داشته باشند، چون قرار است بر اساس همین قانون رییس جمهور شوند، گفت: آنها باید تبلیغاتشان را در جهت آرمان ها و پیشرفت کشور مطرح کنند و نگاهشان بر محور اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون کشور باشد نه به سمت خارج از مرزهای کشور.

رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با تاکید بر زمینه سازی برای حضور فعال و آگاهانه همه اقشار در انتخابات ، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۶ نفر از نامزدهایی که تایید صلاحیت شده اند، از همه طیف ها و جریانات سیاسی هستند، امکان حضور همه افراد در انتخابات وجود دارد، بنابراین نباید خلأ ایجاد شود تا دشمن شروع به تبلیغات دروغین کند، همانطور که قبلاً هم چنین جریاناتی اتفاق افتاده است.

اکبری مطلق با بیان اینکه نظام مردم را آزاد گذاشته تا در سرنوشت خود دخالت کنند، تصریح کرد: این موضوع باید برای مردم تبیین شود که حتی یک رأی هم ارزشمند است و هر کسی که رأی بدهد، یعنی در سرنوشت خودش و کشورش دخالت می کند و رأی او به منزله تایید نظام و انقلاب است.

وی گفت: رأی ندادن در انتخابات هم به این معناست که دیگران هر انتخابی که انجام دادند، من نباید حرفی بزنم.

او افزود: حتی اگر کسی نسبت به یک موضوعی اعتراض هم دارد، باید به امید رفع این مشکل رأی بدهد، اگر هم مشکلی نمی بیند، باز هم باید برای پیشرفت کشور به سمت تعالی رأی دهد.

 

انتهای خبر/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از