حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

پاسخ به ترور شهید هنیه قاطع خواهد بود

پاسخ به ترور شهید هنیه قاطع خواهد بود

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عملیات وعده صادق در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ترور شهید اسماعیل هنیه به عنوان مهمان ایران، یک حرکت ناجوانمردانه بود و قاطعانه خونخواهی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت شامگاه سه‌شنبه در مراسم روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران پیگیر مطالبات مردم و مشکلات و توسعه استان هستند، گفت: برای خبرنگاران شاید فرصت نشود تا مشکلات خود را بیان و پیگیری کنند و روز خبرنگار فرصتی است که پای درد دل آنان بنشینیم و بخشی از دغدغه‌های آنان را برطرف کنیم. 

وی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه افزود: فضای جهانی دچار التهاباتی شده است و تروری که ناجوانمردانه صورت گرفت و برخی از امپراطوری‌های رسانه دشمن آن را ضعف امنیتی کشور و به ضرر جمهوری اسلامی نشان دادند. 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ترور در منویات دکترین جمهوری اسلامی وجود ندارد و آن را غیرانسانی می دانیم و در رقابت و مسابقه با ترور نیستیم و اینها شگردها و شیطنت‌های رسانه‌ای دشمن است. 

قناعت با بیان اینکه امام راحل این انقلاب را انفجار نور می‌دانست، ادامه داد: سه دهه است که شاهد تحولات جهانی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و حرکت به سمت تضعیف جبهه استکبار و تقویت جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران هستیم. 

وی در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق ایران در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق تأکید کرد: ترور مهمان ما، شهید اسماعیل هنیه یک حرکت ناجوانمردانه بود و قطعاً تلافی و خونخواهی خواهیم کرد.

قناعت متذکر شد: دشمن باید بداند قاطعانه‌تر از عملیات وعده صادق به ترور شهید هنیه پاسخ خواهیم داد و هنوز عملیات خونخواهی و تلافی جویانه شهادت اسماعیل هنیه را انجام نداده‌ایم که شاخص بورس در برخی کشورهای اروپایی سقوط کرده و نگرانی جدی برای رکود اقتصادی در پی داشته است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین الملی جایگاه مطلوب و بالایی دارد و غرب امروز نمایندگانی فرستاده است تا پادرمیانی کنند و این نشان‌دهنده اقتدار ایران اسلامی است.

قناعت با توجه به اینکه به خراسان جنوبی یک سری عقب‌ماندگی‌های تاریخی به ارث رسیده است، گفت: تامین منابع این پروژه از محل تهاتر نفت اقدام بسیار مهمی بود که در قالب ۱۵ قطعه پروژه در حال اجرا است.

وی بیان کرد: انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی از دیگر پروژه‌های مهم و حیاتی این استان کم آب و خشک است، همچنین فاز نخست انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان نیز آماده افتتاح است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدامات بسیار زیادی به خصوص برای تامین زیرساخت‌های سایت مسکن انجام شد، در دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار اراضی به محدوده شهر افزوده شد در حالیکه در دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم آنطور که باید دستاوردها و اقدامات انجام شده را به جامعه منعکس کنیم گفت: انتظار داریم در دولت چهاردهم رسانه‌ها پیگیر و مطالبه گری داشته باشند تا چنین پروژه‌هایی با شدت و قوت ادامه داشته و در ردیف پروژه‌های راکد قرار نگیرد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از