حالت تاریک

کشف ۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق در خراسان‌جنوبی

کشف ۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق در خراسان‌جنوبی

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: سوخت در صدر کالاهای قاچاق در خراسان جنوبی قرار دارد و از ابتدای امسال تاکنون ۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق در این استان کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ محمد شریف گلچین روز شنبه اعلام کرد: عمده‌ترین قاچاق در خراسان جنوبی، سوخت است که کشف حدود ۴ میلیون لیتر سوخت از ابتدای سال جاری تاکنون توسط فراجا، نشان می‌دهد رشد بیشتری نسبت به بقیه کالاها داشته است.

وی افزود: بعد از سوخت بیشترین قاچاق کالا در خراسان جنوبی به ترتیب مربوط به دارو، طیور، البسه، لوازم خانگی، دام سبک و سنگین است که در همه این موارد کشفیات خوبی امسال داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: قاچاق تهدیدکننده اقتصاد، فرهنگ و حوزه‌های اجتماعی است و به جهت اهمیت موضوع، قانون جامع و کامل مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۴۰۰ در این خصوص ملاک عمل و اجراست.

وی با اشاره به عنوان امسال "مهار تورم و رشد تولید" و نقش قاچاق در تحقق نیافتن این شعار افزود: با تقویت رویکردهای پیشگیرانه، هوشمندسازی در این خصوص و نیز همکاری خوب مردم اقدامات مناسب و شاخصی در کشور به ویژه استان با حمایت‌ها و ارشادات استاندار انجام شده است.

گلچین گفت: خراسان جنوبی با توجه به موقعیت جغرافیایی و سود بسیار بالای قاچاق کالا، گذرگاه کالاهای قاچاق است.

وی با ذکر این نکته که مردم استان مصرف‌کننده کالای قاچاق نیستند، تصریح کرد: قاچاق تهدیدکننده اقتصاد و اشتغال خراسان جنوبی بوده لذا تمرکز بیشتر بر ایجاد زنجیره‌های نظارت هوشمند در این زمینه است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با بیان اینکه برای جلوگیری از قاچاق سوخت اقداماتی توسط دستگاه‌های مسئول در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن انجام شده، متذکر شد: با انجام این کارها قرار نیست محدودیت هایی برای کشاورزان، صنعتگران و فعالان حوزه معدن ایجاد شود بلکه اگر لازم باشد بیش از سهمیه اختصاص یافته نیز سوخت در اختیار فعالان این حوزه‌ها قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از همه این اقدامات مدیریت مناسب مصرف سوخت در استان است و اینکه قاچاق کالا سبب نشود که در حوزه تامین کالا در خراسان جنوبی مشکل خاصی داشته باشیم، در این راستا تلاش های دستگاه‌های مربوط بیشتر بر ارتقای دانش و آگاهی‌های مردم با هدف جلوگیری از قاچاق کالا متمرکز شده است.

گلچین گفت: تلاش شده با عمل به قوانین موجود در این حوزه با همکاری اصناف، از انحراف در شبکه توزیع و قاچاق کالا جلوگیری شود.

وی با اشاره به تشدید گشت‌های مشترک در روزهای پایان سال گفت: از طریق کارگروه‌های ذیل کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام شده است.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا ۳۱ طرح سراسری و منطقه‌ای در خراسان جنوبی اجرا شده که منجر به کشف حدود ۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق شده است.

وی گفت: این سوخت قاچاق از استان‌های شمالی و سمنان به منظور گذر از مرزهای خراسان جنوبی وارد می‌شود که علاوه بر خطرات بسیاری که انجام این کار به دنبال دارد، سبب تاراج سرمایه ملی می‌شود.

گلچین افزود: اهتمام حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر این است که با برنامه‌ریزی‌های لازم و همراهی بیش از گذشته مردم، این موضوع سال آینده با جدیت بیشتری دنبال شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از