حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

۵۰میلیارد ریال به‌آزمایشگاه نفتی شرق کشور اختصاص یافت

۵۰میلیارد ریال  به‌آزمایشگاه نفتی شرق کشور اختصاص یافت

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل بزرگترین آزمایشگاه مرجع مشتقات نفتی شرق کشور در بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت روز یکشنبه در دیدار معاون سازمان ملی استاندارد گفت: این آزمایشگاه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد برای تکمیل نیاز به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی افزود: از این میزان امروز ۵۰ میلیارد ریال توسط سازمان ملی استاندارد تخصیص یافت و ۵۰ میلیارد ریال نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابلاغ شد که به‌زودی تخصیص می‌یابد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با راه‌اندازی بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه فرورده‌های نفتی در استان نمونه‌گیری مشتقات تسهیل و زمینه صادرات بیشتر در استان نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی هم گفت: ساختمان بزرگترین آزمایشگاه مشتقات نفتی تکمیل و اکثر تجهیزات خریداری شده است و برای تکمیل آزمایشگاه باید دو دستگاه با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیارد ریال خریداری و نصب شود.

مهدی دستورانی بیان کرد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه نمونه‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی نیز در این مرکز انجام خواهد شد.

به گفته وی؛ اکنون نمونه‌های آزمایشگاهی استان به سراسر کشور از جمله بندرعباس، بوشهر، تبریز و سایر ارسال می‌شود که به دلیل نبود آزمایشگاه هر پرونده‌ای بیش از دو ماه طول می‌ انجامد.

مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های نفتی به ۱۰ روز تا حداکثر دو هفته کاهش پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته هزار و ۲۰۰ نمونه آزمایشگاهی در استان داشتیم که بیش از دو سوم از کارهای تشریفاتی آن خارج از استان انجام شد و اگر این آزمایشگاه راه‌اندازی شود تا سه هزار و ۶۰۰ تا چهار هزار نمونه را در استان انجام دهیم.

دستورانی با بیان اینکه اکنون هیچ آزمایشگاهی در خصوص فراورده‌های نفتی در استان فعال نیست افزود: سال ۹۷ هفت آزمایشگاه در استان فعال بود که به دلیل برون سپاری تعطیل شدند که یکی فرآورده‌های نفتی بود.

وی گفت: سال گذشته ۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات این آزمایشگاه تامین شد و برای تکمیل تجهیزات ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

معاون سازمان ملی استاندارد هم در ادامه اظهار کرد: مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید یک دستگاه پیشرفته از تجهیزات بزرگترین آزمایشگاه شرق کشور در بیرجند تخصیص یافت.

سید محمود هاشمی گفت: با ۵۰ میلیارد ریال دیگر که توسط استانداری خراسان جنوبی تامین می‌شود امیدواریم در دولت سیزدهم یعنی تا دهه اول تیرماه این پروژه به بهره‌برداری برسد.

انتهای خبر/10

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از