حالت تاریک
به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف؛

آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان جنوبی

آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، گفت: شش شهرستان برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمدعلی کاوسی امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف وجود دارد. 

وی افزود: بنابراین علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قائن، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده‌باش به جهت احتمال وقوع سیلاب هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تیم‌های عملیاتی قائن و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان پشتیبان شهرستان خوسف هستند.

کاوسی بیان کرد: همچنین در حال حاضر چهارنفر در جاده خوسف-معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

وی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها تأکید کرد: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی چهارم اردیبهشت ماه درباره تقویت توده هوای ناپایدار جوی در این استان به صورت وزش باد شدید و بارش رگباری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

فعالیت این سامانه بارشی از دیروز در خراسان جنوبی شدت گرفت که سر ریز شدن بندهای خاکی، طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب را در برخی مناطق از جمله شهرستان زیرکوه در پی داشته است.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از