حالت تاریک

اصالت ۱۳آبان‌ امیدامریکا برای سازش ازبین برده است

اصالت ۱۳آبان‌ امیدامریکا برای سازش ازبین برده است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:۱۳ آبان در تاریخ ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده و عمق و اصالت این آرمان به اندازه‌ای است که هیچ گاه آمریکا نمی‌تواند امید سازش و مصالحه از سوی حرکت انقلاب را داشته باشد.

حجت‌الاسلام غلام‌حسین نوفرستی در گفتگو با خبرنگار خاورستان به سه واقعه مهم در زمینه‌سازی‌ها برای شکل‌گیری انقلاب در تاریخ‌های متفاوت اشاره کرد و گفت:۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز است؛ در این روز سه حادثه درس آموز و عبرت آموز رخ داد و نشان داد که قدرت‌های پوشالی سرنگون می‌شوند.

وی وقایع این روز را برای قشر نوجوان و جوان عبرت آموز توصیف کرد و ادامه داد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که بعدها روز دانش‌آموز نام گرفت و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که امام خمینی(ره) از این اتفاقات به‌عنوان انقلاب دوم نام بردند؛ به‌عنوان سه حادثه مهم تاریخی مطرح در تقویم کشورمان ثبت شده است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به نقش آمریکا در تمامی این وقایع در ایران افزود: هیچ‌یک از این سه واقعه تاریخی را نمی‌توان از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی‌تر دانست؛ چراکه هر کدام در دوره‌ای وقوع تأثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به‌نحوی تغییر داده‌اند و همه این ها زمینه را برای پیروزی انقلاب فراهم کرد.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: روز ۱۳ آبان سال ۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا و مرکز طراحی و سناریو پردازی برای براندازی نظام در تهران را تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را طی ۴۴۴ روز در چنگ اراده انقلابی ملت ایران قرار دادند.

وی ادامه داد: در این روز به یکباره به حیات سیاسی مملو از خباثت آمریکا و عملکرد سازمان سیا در ایران خاتمه داده شد و مزدورانی که پس از پیروزی انقلاب دائماً به فتنه انگیزی و ماجراجویی علیه نهضت اسلامی ایران مشغول بودند، به گروگان گرفته شدند و سفارت آمریکا در تهران، تعطیل شد.

به گفته وی اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران و گروگانگیری جاسوسان دیپلمات نمای کاخ سفید، تنها یک حادثه سیاسی در مقیاس تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور در کشور دیگر نبوده، بلکه آغاز تحول عمیقی بود که در خاورمیانه و در سطح جهان برای عریان ساختن ماهیت پنهان شده زمامداران واشنگتن و گردانندگان سیاست خارجی آمریکا به وقوع پیوسته بود. 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان ‌جنوبی ادامه داد: ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است و یکی آرمانهای مهم انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت اصیل اسلامی، مقابله با استکبار جهانی بوده و عمق و اصالت این آرمان به اندازه‌ای است که هیچ گاه آمریکا نمی‌تواند امید سازش و مصالحه از سوی حرکت انقلاب را داشته باشد.

به گفته حجت‌الاسلام نوفرستی امروز جریان‌های استکباری با نفوذ به پیکره جوامع، می‌کوشند این دیدگاه را مطرح سازند که تنها راه رشد و توسعه جوامع از مسیر اندیشه‌های لیبرالیستی غرب می‌گذرد و الگوی آمریکایی این نوع اندیشه و بینش را با شیوه‌ها و ابزارهای مختلف ترویج می‌کنند. 

وی تصریح کرد: وابسته نبودن به بیگانگان، رد سلطه پذیری، رابطه بر اساس احترام متقابل، آزادی سیاسی و اجتماعی در چارچوب احکام اسلام، برابری در اجرای قانون و تحقق عدالت و برچیدن بساط ظلم و فساد از اهداف انقلاب اسلامی است که بی شک، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یادآور آن‌است.

به گفته وی ۱۳ آبان سالروز تبعید حضرت امام (ره) شهادت دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ایجاب می‌کند که دست‌ها و دلهایمان را قوی کنیم و در این روز، مردم خداجو و استکبار ستیز را همچنان به میدان مبارزه با مظهر استکبار بخوانیم و رسالت دینی و ملی خود را به انجام برسانیم.

به گفته وی آمریکایی هیچ تفاوتی با آمریکا ۱۳۳۲،۱۳۴۳ و ۱۳۵۷ نکردند و دست از دشمنی مسلمانان برنداشتند و همانطور که در حوادث این روزهای غزه مشاهده می‌شود

در ادامه توطئه ها و نقشه های پلیدشان و به دنبال حمایت از رژیم خبيث صیهونیست به همراه کشورهای اروپایی از آن‌ها حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام نوفرستی ادامه داد: بعد از طوفان الاقصی مشخص است آن‌ها هنوز این دشمنی با ایران و مبارزه با اسلام و جریان بزرگ جبهه مقاومت تاکید دارند و در هر صورت امروز هم دستشان به خون مسلمان غزه و فلسطین آلوده است.

به گفته وی خوشبختانه در جریان فلسطین و غزه آن‌چه که ملموس است دو جهت دارد یک جهت پیروزی لشکریان اسلام،حماس و جبهه‌های مقاومت است که سیلی به صیهونیست‌ها زدند که در طول این ۷۵ سال چنین شکست بزرگی نخورده بودند.

وی ادامه داد: همچنین این جریان هم شکست نظامی و هم اطلاعاتی و هم از نظر سیاسی جهان بیدار شده و ماهیت حقیقی رژیم صیهونیست‌ها و اروپایی‌ها رو شده و خوشبختانه در دل آمریکا و اروپا و کشورهای مختلف حتی غیر مسلمانان و یهودی‌ها روحیه صیهونیستی صیهونیست‌ها را بر نمی‌تابد و در مقابل آن ها یک هماهنگی بین همه مردم برای دفاع از فلسطین و تنفر از رژیم صیهونیست به وجود آمده است.

وی افزود: در ۱۳ آبان امسال این هم بستگی بهتر نشان خواهد داد و مردم ما به صحنه خواهند آمد و مجدد مشت محکمی بر آمریکایی‌ها و دست نشانده های آن‌ها که مورد تنفر مردم هستند رقم خواهد خورد که زمینه پشتیبانی از مردم فلسطین خواهد بود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از