حالت تاریک
فرماندار ویژه طبس عنوان‌کرد:

افزایش‌مقبولیت و قدرت‌نظام با مشارکت در انتخابات

افزایش‌مقبولیت و قدرت‌نظام با مشارکت در انتخابات

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت:مقبولیت نظام و مشروعیت و قدرت آن با مشارکت بالا در انتخابات افزایش پیدا خواهد کرد.

علی اکبر رحیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، در رابطه با اهمیت انتخابات گفت: در دین اسلام هدف نهایی هر فعالیتی رشد و تعالی انسان است که بر هر امری برای ما مقدم‌تر است.

به گفته وی مشارکت مردم هم چون مربوط به تعیین سرنوشت خود مردم می‌شود یک امر دینی حساب می‌شود در نگاه اسلام مشارکت و رای دادن فقط حق نیست که ما بگوییم می‌خواهیم رای بدهیم یا ندهیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس ادامه داد: با توجه به این که هر فردی در برابر رشد و پیشرفت جامعه مسئول است می‌توان گفت هم حق و هم وظیفه است برای رشد جامعه نیاز داریم وظیفه‌مان را انجام دهیم.

رحیمی تصریح کرد: مشارکت جمعی هم باعث می‌شود که جامعه عین عدالت باشد چرا که مشارکت جمعی داشتند و همه مردم تصمیم گرفتند نظارت همگانی، کاهش فساد و شفافیت را به دنبال دارد.

به گفته وی وجود مجلسی که مردمی باشد باعث می‌شود که نقطه ضعف‌ها را مردم گوشزد کنند یعنی به میدان بیایند مردم وقتی به میدان بیایند و گوشزد کنند این‌ها کمتر می‌شود چون مردم مطالبه‌گر هم هستند. 

وی تاکید کرد: پشتوانه مردمی و مشارکت بالا در نظام جمهوري اسلامي چه در انتخابات مجلس چه در ریاست جمهوری چه در مجلس خبرگان رهبری باشد باعث می‌شود قدرت رایزنی‌های بین المللی ما افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: در دنیا نظامی که با قدرت مردمی بالا برای منافع خود رایزنی و چانه زنی کند به طور قطع اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد 

پس مقبولیت نظام و مشروعیت آن و قدرت آن با مشارکت بالا در انتخابات افزایش پیدا خواهد کرد.

فرماندار طبس به این نكته هم اشاره کرد که تاکنون ۴۰ انتخابات در مدت ۴۵ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد برگزار شده برگزار شده و کارنامه‌ی درخشانی هم داریم.

به گفته رحیمی در همه امور مردم مشارکت داشته از انتخابات رفراندومی که برای جمهوری اسلامی برگزار شده تا انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس، شورای شهر و... که بزکزار شده است.

وی اظهار کرد:انتخابات بسیاری را پشت سر گذاشتیم و سیره

امامین انقلاب هم بر همین تاکید داشته که مردم در انتخابات مشارکت داشته باشند الان هم به همین صورت است هر گونه تبلیغی بر علیه عدم مشارکت مردم باشد مخالفت با ایران و جمهوی اسلامی است.  

وی گزارشی از برنامه‌های اجرایی شهرستان برای برگزاری انتخابات هم ارائه کرد و افزود: در این انتخابات هم شهرستان طبس با ۶۲ شعبه اخذ رای و همکاری ۱۶۲۰ نفر از عوامل مختلفی که در پای صندوق‌ها مشارکت دارند که انتخابات برگزار شود که از اقشار مختلف مردم هم هستند آماده برگزاری این انتخابات هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: ان‌شالله ۱۱ اسفند یک انتخابات باشکوه برگزار خواهد شد که برگ زرین دیگری در تاریخ کشور و شهرستان طبس باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از