حالت تاریک
خیرینی که مردم روستای خود را حمایت می‌کنند؛

اقتصاد مقاومتی در کمک‌رسانی

اقتصاد مقاومتی در کمک‌رسانی

خیرین روستای چاهداشی برای رفع محرومیت از این روستا دست به کار شده‌اند و توانسته‌اند بسیاری از مشکلات مردم این روستاها را برطرف کنند اما لازم است نهادهای دولتی نیز این مردم را کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خاورستان، روستای چاهداشی یکی از روستاهای شهرستان نهبندان که حدود چهار نفر جمعیت دارد و 235 کیلومتر با مرکز استان خراسان‌جنوبی فاصله دارد اما گروه جهادی این روستا توانسته است قدم‌های مهمی در جهت رفع محرومیت از این روستا بردارد و در حل مشکلات مردم موثر باشد.

راه‌اندازی مرکز فرهنگی اجتماعی در روستای چاهداشی

مهدی رستمی‌پور امام جماعت روستای چاهداشی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، می‌گوید: مركز فرهنگی اجتماعی انتظار با همکاری مردم این روستا راه اندازی شد که در بحث‌های اجتماعی فرهنگی روستا مفيد است.

او که توانسته است خیرین روستا را برای کمک به محرومین همین روستا پایه‌کار بیاورد، می‌افزاید: یک جلسه ای گرفته شد و محرومیت در این روستا تبیین شد از این رو متمکین روستا ماهیانه مبلغی بین 10 تا 15 میلیون تومان برای کمک واریز می‌کنند که در مسیرکمک به محرومان، کارهای جهادی و اعطای وام برای راه ‌انداختن نیازهای خانواده از قبیل گازکشی، خرید جهیزیه، ادای قرض‌های شخص که افراد توان پرداخت آن را ندارند و غیره صرف می‌شود.

این روحانی روستا که هدف اصلی را گره‌گشایی از مردم روستای چاهداشی می‌داند و می‌افزاید: علاوه بر کارهای جهادی و خدمت‌رسانی به مردم این روستا، کارهای فرهنگی نظیر اردوی مشهد را برگزار می‌کنیم.

رستمی‌پور معتقد است کار تشکیلاتی توانسته کار را به خوبی پیش ببرد و این هم‌دلی باعث شد تا کارگروه‌های مختلف فرهنگی، خانواده، قرآنی و جوانان در این روستا شکل بگیرد.

حضورسخنرانان کشوری در مناسبت‌های مختلف روستا

او با بیان این‌که سخنرانی که در مناسبت‌های مختلف به این روستا دعوت می‌شوند کشوری هستند، می‌گوید: بالای دو هزار نفر در این مراسمات حضور پیدا می‌کنند و اطعام می‌شوند.

این روحانی روستا می‌افزاید: هیچ محدودیت خاصی برای کمک به محرومان نداریم؛ این‌که نیازمند واقعی شناسایی شود کفایت می‌کند تا خدمت‌رسانی صورت بگیرد و اگر افراد تحت پوشش نهاد حمایتی باشند ابتدا پیگیر حل مشکل او از نهادهای مربوطه می‌شویم و اگر از این محل کمکی صورت نگرفت از محل صندوق روستا به آنها کمک می‌کنیم.

رستمی‌پور می‌گوید: سه سال است که کار کمک به مردم صورت می‌گیرد و از ابتدای امسال و ماه مبارک رمضان، کار را به صورت متمرکز آغاز کردیم.

او که تقاضای کمک بیشتر خیرین به این صندوق برای رفع محرومیت از منطقه را دارد، معتقد است: باید با همت خیرین بتوانیم کمکی به محرومان داشته باشیم و به تنهایی موفقیت درخوری نخواهیم داشت.

روحانی روستا، یادآوری می‌کند: از ابتدای امسال بیشتر از 30 مورد کمک به محرومین در حد وام قرض الحسنه پنج یا شش میلیون بوده است که صرف خرید لوازم خانگی، جهیزیه و گازکشی و دیگر مشکلات مردم می‌شود و مردم هر طور که برایشان ممکن بود وام را به صندوق برمی‌گردانند.

ضرورت کمک خیرین به صندوق قرض‌الحسنه روستا

رستمی‌پور حمایت مالی خیرین را نیاز اصلی کمک به این صندوق می‌داند و می‌گوید: تقاضا برای وام و حل مشکلات مردم بسیار است اما موجودی صندوق قرض‌الحسنه روستا کم است از این رو نیاز است که خیرین در این زمینه ما را حمایت کنند.

او می‌گوید: حالا که مردم روستا برای کمک به هم‌وطنان خود در همین روستا دست به کار شده‌اند چه خوب است که خیرین و یا نهادهای دولتی نیز کمک‌های خود را به صندوق قرض‌الحسنه داشته باشند تا بتوان مشکلات این مردم را بیشتر مرتفع کرد.

او که استقبال مردم را از صندوق قرض‌الحسنه بسیار خوب می‌داند و می‌افزاید: فرزندان بوده‌اند که درگیر بیماری بوده‌اند و از نهادهای دیگری به آنها کمک نمی‌شده است را نیز تحت پوشش این صندوق قرار دادیم و به لطف خداوند بازخوردهای خوبی داشته است.

انتهای خبر/ 5

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از