حالت تاریک
امام جمعه طبس:

الگوگیری ازحضرت‌معصومه (س) راهی برای فراراز فتنه‌های آخرالزمانی

الگوگیری ازحضرت‌معصومه (س) راهی برای فراراز فتنه‌های آخرالزمانی

امام جمعه طبس گفت: راه فرار از فتنه‌های آخرالزمانی پناه بردن به دامن اهل‌بیت (ع) است و اگر دختران امروز جامعه بهترین دختر عالم یعنی حضرت معصومه (س) را الگویشان قرار دهند، قطعا به نجات و سعادت و خوشبختی خواهند رسید.

محمدرضا محمدی به مناسبت دهه مبارک کرامت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» گفت: امام رضا (ع) از امامانی است که پیامبر اکرم (ص) ایشان را به‌عنوان پاره تن خطاب کردند. درواقع پیامبر (ص) دو نفر از ذریه پاکشان را به‌عنوان پاره تن خطاب کردند که یک نفر حضرف فاطمه زهرا (س) و دیگری هم حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) بوده است.
وی افزود: امام رضا (ع) کرامت‌های بسیار فراوانی دارند تا حدی که کرامت ایشان شامل حال یک حیوان در صحرا هم شده و از ایشان به‌عنوان ضامن آهو یاد می‌شود. تاکنون انسان‌های فراوانی از داخل و خارج کشور به حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) متوسل شدند و در‌حالی‌که دکترجواب کرده بودند، اما با توسل به این امام همام شفا پیدا کردند.
او بیان کرد: امام رضا (ع) یک شخصیت محبوب همه مردم نه‌تنها شیعیان بلکه اهل سنت هم هست و بارها شاهد حضور اهل سنت و مسلمانانی از پاکستان، افغانستان و هندوستان در حرم حضرت بوده‌ایم که به عشق دیدار امام رضا (ع) به مشهد آمده‌اند و در کنار شیعیان زیارت کردند.
امام جمعه طبس با اشاره به شخصیت والای حضرت معصومه (س) نیز اظهارکرد: حضرت معصومه (س) یک شخصیت ممتاز و استثنایی دارد، دختری که هنوز ازدواج نکرده اما از نظر کم‌الات و فضایل جایگاه بسیار بالایی دارد و فضیلت‌های بی‌شماری برای ایشان بیان کردند.
محمدی با بیان اینکه لقب معصومه را امام رضا (ع) برای ایشان به‌کار بردند، گفت: همچنین حضرت معصومه؛ کریمه، عالمه، مجاهده، ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر است و در بین زنان و دختران اهل‌بیت پیغمبر (ص) از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است که در زیاتنامه ایشان می‌خوانیم که " از شما می‌خواهیم که ما را شفاعت کنید که‌شان و منزلت شما در نزد خداوند بسیار بالاست".
وی ادامه داد: حضرت معصومه (س) به ولایت عشق می‌ورزید و بعد از اینکه ولی خدا؛ علی ابن موسی‌الرضا (ع) توسط مامون به خراسان تبعید شد، حضرت معصومه به عشق دیدار ایشان راه خراسان را در پیش گرفت. در این مسیر برخی از همراهان ایشان که برادران، برادرزادگان و اقوام نزدیک ایشان بودند، با ماموران حاکم در ساوه درگیر و به شهادت رسیدند که حضرت معصومه (س) بعد از وارد شدن این تالمات روحی گفت مرا به قم برسانید.
او بیان کرد: امام صادق (ع) نیز می‌فرماید که " خدا حرمی دارد در مکه، پیامبر حرمی دارد در مدینه، امیرالمونین حرمی دارد در کوفه و ما هم حرمی داریم در قم" که این هم یکی از کم‌الات حضرت معصومه است.
وی تصریح کرد: ولایت‌مداری حضرت معصومه (س) بسیار ممتاز است چرا که انسان‌هایی که اهل ولایت هستند و توانسته‌اند ولایت را هضم کرده و رفتار و کردارشان در راستای تقویت ولایت باشد، سنت خداوند بر عزیز کردن آنهاست.
امام جمعه طبس افزود: حضرت معصومه (س) در کنار عالمه بودن که در ٧‌سالگی سوالات فقهی برخی دانشمندان و کسانی را که به دیدار امام رضا می‌آمدند اما ایشان را پیدا نمی‌کردند، جواب می‌داد، از مقام عصمت هم برخوردار است و لقب معصومه نیز به همین دلیل است.
محمدی با بیان اینکه حرکت حضرت معصومه (س) یک حرکت جهادگونه است، گفت: امروز نیاز است که دختران و زنان جامعه اسلامی ما اخلاق، سیره، روش و منش حضرت معصومه (س) را سرلوحه کار خود قرار دهند که اگر با روش و منش این بزرگواران آشنا شوند و به آن عمل کنند، قطعا در دام فتنه‌های آخرالزمانی که حجاب، حیا، غیرت و پوشش زن را مورد تاخت و تاز قرار داده تا جامعه را به بی‌بند و باری بکشاند و جاهلیت مدرن را ایجاد کند، گرفتار نخواهند شد.
وی تصریح کرد: در فتنه‌های آخرالزمانی اقدامات دشمن معطوف به بزک کردن زنان و دختران و تنزل مقام و شخصیت آنها در حد یک عروسک است و تلاش می‌کند تا زیبایی زنان را در خدمت منافع نفسانی مردان قرار دهد که فتنه‌های بسیار خطرناکی است و دین و ایمان انسان را از بین می‌برد.
او افزود: راه فرار از این فتنه‌ها پناه بردن به دامن اهل‌بیت (ع) است و اگر دختران امروز جامعه بهترین دختر عالم یعنی حضرت معصومه (س) را الگویشان قرار دهند، قطعا به نجات و سعادت و خوشبختی خواهند رسید.

انتهای پیام/٧ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از