حالت تاریک
خاورستان گزارش می دهد؛

بیمارستان شهید رحیمی بیرجند به کما رفت

بیمارستان شهید رحیمی بیرجند به کما رفت

به دنبال تعطیلی بیمارستان شهید رحیمی بیرجند موجی از اعتراض در بین بیمه شدگان تامین‌اجتماعی به خصوص کارگران راه افتاده و آن‌ها خواستار رسیدگی سریع مسئولان به خصوص استاندار و نماینده‌های مجلس به این موضوع هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، به دنبال ملکی شدن بیمارستان میلاد بیرجند، بیمارستان شهید رحیمی با وجود سال‌ها فعالیت و ارائه خدمات به کارگران استان تعطیل شد.

غیر فعال شدن این بیمارستان با توجه به این که زیرمجموعه تامین اجتماعی بود و به بیمه‌شدگان این نهاد که بیشتر قشر کارگر هستند خدمات ارائه می‌کرد موجی از اعتراض را در بین مردم استان به خصوص کارگران به راه انداخته است.

یکی از شهروندان بیرجندی با گلایه از تعطیلی بیمارستان شهید رحیمی بیرجند گفت: با توجه به موقعیت مکانی این بیمارستان دسترسی به آن برای بیماران راحت‌تر و امکانات آن هم قابل بود.

به گفته رستم‌زاده اگر قرار است همه مراجعه کنندگان این بیمارستان به میلاد مراجعه کنند به طور حتم سیلی از جمعیت راه خواهد افتاد و بیمارستان میلاد به تنهایی توان جوابگویی نیاز بیماران را نخواهد داشت.

یکی دیگر از شهروندان هم با تاکید بر این که تعطیل شدن بیمارستان شهید رحیمی اجحاف در حق مردم استان به ویژه کارگران است گفت: استاندار و نماینده‌های مردم در مجلس شورای اسلامی باید به طور جدی به این مسئله ورود کنند.

به گفته احمدی این مطالبه مردمی نباید روی زمین بماند و مسئولان باید هر چه سریع‌تر در این رابطه وارد میدان شوند.

یکی دیگر از شهروندان هم تعطیلی بیمارستان شهید رحیمی را به ضرر بیمه شدگان تامین اجتماعی بیان کرد و گفت: با توجه به تجمیع دو بیمارستان به طور حتم ارائه خدمات کاهش پیدا خواهد کرد و این موضوع به ضرر قشر کارگر و تحمیل هزینه‌های گزاف درمانی بر این قشر خواهد بود.

وی از استاندار خواست به صورت جدی این مطالبه قشر کارگر استان را پیگیری کنند.

یکی دیگر از شهروندان هم تعطیلی بیمارستان شهید رحیمی بیرجند را شبیه مثل قدیمی که خواستند ابرو را درست کنند چشم را کور کردند بیان کرد و گفت: قرار بود بیمارستان میلاد ملکی شود تا کیفیت خدمات آن به بیماران به خصوص کارگران بيمه‌شده تامین اجتماعی توسعه پیدا کند که البته این بیمارستان ملکی شد اما به چه قیمتی؟...  

به گفته وی بیمارستان شهید رحیمی هم خدمات خیلی خوبی به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه می‌کرد و‌امکانات خیلی خوبی هم داشت و حالا باید تمام این فضا و امکانات به دلیل بی‌کفایتی مسئولان خاک بخورد و‌ مردم هم سرگردان در راهروهای بیمارستان میلاد به دنبال درمان باشند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در این باره گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۱ تحصن همکاران بیمارستان میلاد بیرجند را داشتیم که مشکل نقدینگی و تعطیلی بخش‌های از بیمارستان و کمبود دارو و عدم جذابیت کار برای پزشکان را داشت به همین دلیل پیگیری‌هایی را برای ملکی شدن این بیمارستان انجام دادیم. 

سبحانی افزود: با تلاش‌های ویژه و پیگیری‌ها از سمت استاندار توانستیم موافقت نامه ملکی شدن بیمارستان میلاد بیرجند را بگیریم که با این اقدام، ۹۶ تخت فعال این بیمارستان به ۱۴۰ تخت افزایش پیدا می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه در مصوبه قبلی آمده که بیمارستان شهید رحیمی بیرجند تغییر کاربری داده و به صورت پلی کلینیک مورد استفاده قرار گیرد و ظرفیت آن به بیمارستان میلاد انتقال پیدا کند گفت: هم اکنون از نظر مالی امکان ادامه فعالیت بیمارستان شهید رحیمی با همان روند قبلی وجود ندارد به همین دلیل تغییر ساختار اجرایی آن از ۱ تیر امسال اعلام و به دنبال ملکی شدن بیمارستان میلاد ۳۰۰ همکار به مجموعه همکاران ما اضافه شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: ضریب اشتغال تخت در بیمارستان میلاد ۳۵ درصد است و نگرانی بابت معطلی یا عدم پذیرش بیمارانی که از بیمارستان شهید رحیمی ارجاع داده می‌شوند وجود ندارد.

سبحانی گفت: البته با تعطیلی بیمارستان شهید رحیمی موافق نیستیم، اما طبق صحبت‌هایی که شده امکان ادامه فعالیت آن به صورت بیمارستان وجود ندارد.

محمدی،معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند هم در رابطه با این موضوع گفت: در زمان فعالیت بیمارستان‌‌هایی نظیر شهید رحیمی و سایر بیمارستان‌ها مشابه اعم از ارتش و یا بیمارستان‌های خصوصی نظارت بر درمان آن برعهده دانشگاه علوم پزشکی است اما ادامه یا توقف فعالیت این بیمارستان‌ها در حیطه کاری این مجموعه نیست.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از