حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ایران پایگاه حفظ دین اسلام است

ایران پایگاه حفظ دین اسلام است

نماینده ولی فقیه گفت: امروز می بینیم که موقعیت دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته است و تنها جوابگوی بن بست های پیش آمده برای بشر، اسلام است و لحظه ای برای تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی فرو گذار نکنید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز در دیدار با اساتید حوزه های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی اظهار داشت: انسان در ارتباط با علم به دو نیاز روی می آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: یک نیاز روزمره زندگی است و برای اینکه بخواهد زندگی کند باید به ابزار علم روی آورد و بدون تعلم، حرف زدن را هم یاد ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: نیاز اصلی فراتر از این موضوع است و انسان تشنه علم آفریده شده است و می خواهد در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد و این نیاز فراگیر است و با آن پیوند و تعهد دارد و فلسفه خلقت انسان همین است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه فلسفه خلقت این است استعداد به فعلیت برسد و عالی ترین لذت برای انسان، وصول به علم است، افزود: روح انسان همه چیز دان است و هر چه از پشت پرده روحش آزاد شود بیشتر خود و هدفش را درک خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: یک راه برداشتن این پرده، تعلیم و تعلم است و یکی از وظایف پیامبران همین موضوع است اما همه قضیه نیست و یکی از موضوعاتی که انسان را به حقیقت علم می رساند بحث تزکیه است.

وی در ادامه عنوان کرد: انسان اعجوبه عالم خلقت است و به مقام وصول می تواند برسد جایی که فرشتگان راه ندارند.

آیت‌الله عبادی با بیان اینکه مشکل اصلی دنیای امروز این است که علوم را بر اساس سرگردانی به دست آورده است، افزود: در این صورت نه نفع و نه ضرر را تشخیص می دهد و در روایات داریم که حقیقت علم پنج کلمه شامل مبدا، معاد، تکلیف، هدف و خطر است و اولین مسئله این است که خود و راه و هدف و تکلیف و آفت آن را بشناسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: در این صورت است که آن علم خیر و نشاط و ثواب خواهد بود اما اگر نداند کجا برود همین بلایی را سر انسان می آورند که می بینید و یک موجود سرگردان و خطرناک تربیت می کنند و هر بی دانشی بر این شرف دارد چرا که ضررش کمتر است و بدترین آفت برای نوع بشر است.

وی عنوان کرد: کسی که با علم و ایمان به کتاب آفرینش و آیات الهی نگاه می کند، خدا را می بیند و دعوت انبیا به علم به معنای صحیحش است. 

آیت الله عبادی با بیان اینکه تفکر قانونی و فرعونی آفت دین است، افزود: علم را به شیوه ای که انبیا گفته اند به دست آورید و برای انسان لذتی بالاتر از این نیست البته نه علمی که حجاب اکبر است بلکه علمی که نور بدهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: قبل از دوقطبی شدن زمین، هیچ پایگاهی برای حق و حقیقت و اسلام و علم به معنای صحیحش و کمال وجود نداشت و اگر امام راحل این پایگاه دین خدا را برپا نمی کرد هیچ چیز از دین اسلام باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: در یک مقطع خاصی خداوند این انقلاب را به عنوان پایگاه حفظ دین قرار داد و امروز می بینیم که حوزه های علمیه با همه مشکلاتی که دارند در جهان مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده است و این خروش دانشگاه های جهانی از آثار یک جمله امام امت است.

آیت الله عبادی در پایان گفت: خداوند این انقلاب را از شر آن همه آفت و نفودی های داخلی نجات داد و طی مسیر ۴۵ ساله همراه انقلاب بود و امروز می بینیم که موقعیت دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته است و تنها جوابگوی بن بست های پیش آمده برای بشر، اسلام است و لحظه ای برای تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی فرو گذار نکنید.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از