حالت تاریک
برقراری فوری مستمری جانباختگان معدن طبس
وزیر تعاون خبر داد:

برقراری فوری مستمری جانباختگان معدن طبس

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مستمری جانباختگان معدن زغال‌سنگ طبس به فوریت برقرار خواهد شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، احمد میدری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با محوریت حادثه معدن معدنجو طبس، گفت: ۲.۵ درصد حوادث ناشی از کار در معادن رخ می‌دهد لذا باید کارهای انجام شود که این حوادث کاهش پیدا کند در همین راستا با همکاری وزارت صمت تدابیری اندیشیده خواهد شد.

وی بیان کرد: در بحث برقراری مستمری جانباختگان معدن زغال‌سنگ طبس، این اقدام به فوریت برقرار خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای آرامش خانواده‌های متوفیان و مصدومان ‌به کار خواهیم گرفت، افزود: این معدن تمام ضوابط ایمنی را رعایت کرده و طبق بررسی‌های صورت گرفته به جزء گروه تخصصی معدن، ماه گذشته نیز از معدن بازرسی لازم صورت گرفته و هیچ‌گونه مشکلی نداشته است.

میدری عنوان کرد: این حادثه، یک اتفاق ناگهانی بوده و قطعاً هیچ قصوری در کار نبوده است، همانگونه که در پیشرفته‌ترین معادن دنیا نیز چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، با این حال بررسی‌های تخصصی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه طبس با توجه به وجود معادن زغال‌سنگ می‌تواند عسلویه معادن کشور باشد، تصریح کرد: سالانه حدود ۷۵۰ میلیون دلار واردات زغال‌سنگ داریم و میزان تولیدات ما می‌تواند ده‌ها برابر تولید کنونی باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به اینکه اصلاح تکنولوژی و قیمت‌ها در دستور کار  قرار خواهد گرفت، گفت: امیدواریم از زغال‌سنگ استحصالی در این منطقه بتوانیم مانند کشورهای دیگر که تا ۶۰ درصد برق آنان از زغال‌سنگ است، در طبس یا مناطق دیگر نیروگاه‌های گازی یا سایر فرآوری‌ها را داشته باشیم.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از