حالت تاریک
به مناسب دهه فجر؛

اجتماع دانش‌آموزی«یاوران انقلاب» در بیرجند برگزار می‌شود

اجتماع دانش‌آموزی«یاوران انقلاب» در بیرجند برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اجتماع بزرگ «یاوران انقلاب» با حضور ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر به مناسبت دهه فجر در بیرجند برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علیرضا موسوی‌نژاد روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: در ایام‌الله دهه فجر، برگزاری ۲۵ برنامه شاخص آموزش و پرورش در همه شهرستان‌ها تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه زنگ انقلاب روز چهارشنبه ۱۱ بهمن همزمان با سراسر کشور در مدارس استان نواخته می‌شود، گفت: اجتماع بزرگ یاوران انقلاب با حضور ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در بیرجند برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری چهار یادواره شهدا، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب با عنوان «مدرسه انقلاب» در شهرستان‌ها، مسابقه دلنوشته‌ای به رهبری و پویش‌های متعدد دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

موسوی‌نژاد از راه‌اندازی کاروان‌های سرود انقلابی خبر داد و افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برگزاری یادواره شهدای حادثه کرمان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه فجر است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: از سال گذشته تاکنون، ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر همکار فرهنگی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: افتتاح ۱۱۷ پروژه با ۳۳۵ کلاس درس، استانداردسازی ۹۱۱ کلاس درس و هفت برابر شدن سرانه دانش‌آموزی مدارس عادی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در استان، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۴۰۰ مدرسه بهسازی و زیباسازی شده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: مجتمع بزرگ آموزشی و‌ پرورشی در بلوار پیامبر اعظم(ص) با همکاری اداره‌کل اوقاف و‌ امور خیریه استان احداث می‌شود. 

موسوی‌نژاد ادامه داد: در دولت سیزدهم، طرح رتبه‌بندی معلمان با اعتبار اولیه ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفت اما تاکنون در این زمینه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه تطبیق ۴۱۳ مجوز مهدکودک‌ها و کودکستان‌‌ها، توزیع بیش از ۴ هزار کتاب درسی در مناطق محروم و تدوین اولین کتاب آیه‌های مهربانی را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سوادآموزی، گفت: در حال حاضر نرخ باسوادی در استان در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۸.۳۴ درصد رسیده است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از