حالت تاریک
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

زیرساخت‌ مواکب خراسان‌جنوبی در کاظمین تأمین‌می‌شود

زیرساخت‌ مواکب خراسان‌جنوبی در کاظمین تأمین‌می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: جلسه کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان به صورت متناوب برگزار خواهد شد تا بتوانیم با آمادگی کامل در خدمت زائران اربعین ۱۴۰۳ باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده امروز در کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی(ع) استان اظهار کرد: اکنون اربعین حسینی یکی از برگترین مراسم‌های آئینی و تجمع انسانی در جهان است.

وی با اشاره به استقرار موکب‌های خراسان جنوبی در شهر کاظمین، گفت: برای آمادگی استان و استقرار مواکب برای ارائه خدمات باید اقداماتی انجام شود،

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مهمترین مسئله تأمین آب شرب زائرین در روزهای اربعین است که در همین راستا با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب استان و طرح نذر آب اداره کل اوقاف و امور خیریه، برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

عباس‌زاده تصریح کرد: امسال برای اولین بار از این محل تأمین آب شرب بسته‌بندی شده برای زائران اربعین انجام خواهد شد.

معاون استاندار به تدابیر لازم برای تأمین زیرساخت فاضلاب و برق سایت استقرار موکب‌های اربعین استان در شهر کاظمین اشاره کرد و افزود: برای تکمیل شرایط موجود این زیرساخت‌ها با توجه به توسعه حرم امامین جوادین(ع) در کاظمین نیاز به برنامه‌ریزی جدید است که امروز در کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان مصوب شد همکاری‌های لازم انجام شود.

وی در ادامه تامین سردخانه و دستگاه یخ‌ساز را از دیگر ضروریت‌های سایت خراسان جنوبی در کاظمین برای ارائه خدمت شایسته و مناسب به زائران مطرح کرد و گفت: امسال با مشارکت مردم و مساعدت خیرین این امکانات تأمین خواهد شد تا بتوانیم خدمات بهتری به زائران در ایام اربعین ارائه کنیم.

عباس‌زاده تأکید کرد: همه تلاش استان خراسان جنوبی این است که مراسم اربعین حسینی به بهترین وجه و با کمترین مشکلات برای زائران انجام شود.

معاون استاندار همچنین اعزام زائرین و هماهنگی لازم برای ناوگان حمل و نقل، مجوزهای تردد، ساماندهی مواکب و انتقال امکانات آنان به عراق را از دیگر اقداماتی دانست که باید در خصوص آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: سال گذشته برای اولین بار درمانگاه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین برعهده جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی و دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و خدمات بسیار شایسته‌ای ارائه شد که امیدواریم امسال نیز بتوانیم در بخش خدمات درمانی و بهداشتی خدمات ویژه‌ای ارائه دهیم.

عباس‌زاده افزود: جلسه کمیته زیرساخت ستاد اربعین به صورت متناوب برگزار خواهد شد تا با آمادگی کامل در خدمت زائران اربعین ۱۴۰۳ باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از