حالت تاریک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی:

تشکیل جلسه اضطراری سیلاب در خراسان‌جنوبی

تشکیل جلسه اضطراری سیلاب در خراسان‌جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: به دنبال تشکیل سیلاب و شکسته شدن بندهای خاکی زیرکوه روستاها تخلیه و با دستور استاندار جلسه اضطراری سیلاب در استان برای امدادرسانی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، محمد علی آخوندی گفت: به دنبال سیلاب و حجم زیاد بارندگی در شهرستان زیرکوه، بند خاکی قدیمی روستای نوده شکست.

 وی با بیان اینکه طی تماسی تلفنی ساعت 4 صبح با فرماندار شهرستان زیرکوه اعلام شد که بند خاکی روستای نوده وضعیت مطلوبی ندارد که بلافاصله دستور تخلیه روستاهای پایین دست داده شد، افزود: فرماندار شهرستان و مدیرکل هلال احمر پیگیری های لازم را انجام دادند و مردم روستا(60 خانوار) سریع تخلیه و در آبیز اسکان داده شدند.
 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: ساعت 1:20 دقیقه صبح سد نوده شکسته شده، اما الحمدالله با اقدام سریع و تخلیه روستا برای کسی اتفاقی پیش نیامده است و خسارت جانی نداشته ایم.

 آخوندی گفت: سد روستای نوده به دنبال بارندگی شدید و سیلاب شکسته شده و حوزه آبخیز هم بسیار گسترده است و بخشی از آب وارد شهر حاجی آباد شده و روستاهای بقرایی و محمد آباد را هم تحت تأثیر قرار داده است.

 وی افزود: سطح آب سیلاب به نحوی است که از رکاب ماشین بالاتر آمده لذا تیم های تخلیه آب مستقر شده اند و به محض اینکه بتوان امدادرسانی کرد خانه ها هم به کمک مردم لایه روبی خواهد شد.
 

به گفته وی؛ با دستور استاندار خراسان جنوبی، جلسه اضطراری سیلاب در استان تشکیل خواهد شد و تمام امکانات برای امدادرسانی به زیرکوه بسیج می شوند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری همچنین از شکسته شدن بندخاکی روستای سالک آباد زیرکوه هم خبر داد و گفت: 250 خانوار روستای بمرود توسط امدادگران هلال احمر به شهر حاجی آباد منتقل و اسکان داده شده اند.

 آخوندی تصریح کرد: تیم امدادی در حال حاضر در حال تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی با لجن کش ها و موتور پمپ ها هستند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از