حالت تاریک
امام جمعه موقت بیرجند:

حضرت زینب(س) الگوی کامل برای پرستاران

حضرت زینب(س) الگوی کامل برای پرستاران

امام جمعه موقت بیرجند گفت: حضرت زینب(س) در کنار دینداری و سیاست‌ورزی نمونه کامل یک بانوی اندیشمند، دانا و عاقل بودند و به همین خاطر جامعه پرستاری ما نباید این الگوی کامل را هیچگاه فراموش کند.

حجت‌الاسلام غلام‌حسین نوفرستی با گرامیداشت پنجم جمادی الاولی، سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، به خبرنگار خاورستان گفت: حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)، محبوب پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و نور چشم امیرالمومنین و حضرت زهرا (علیهما السلام) و بانوی بزرگواری که در اوج مشقت و مصیبت، مراقبت و حمایت از بیماران و اسرای کربلا را بر عهده گرفت و با نگاه عارفانه و لبریز از عبودیت، جمله بی‌ نظیر "مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا" را در تاریخ بر جای گذاشت.

وی به این نکته هم اشاره کرد که نامگذاری این حضرت از سوی فرشته وحی انجام شد و این حضرت اولین دختر خانواده حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) است که همراه با دو برادر خود حرکت کرده و ذره‌ای از انجام وظیفه الهی کوتاهی نکرد.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری (س) همراه با برادران خود در هجرت‌ها و سفرهای مختلف حضور داشت و در سخنرانی‌های متعدد خود چهره پلید یزیدیان را رسوا کرد همچنین پاسداری از اسرای کربلا را نیز انجام داد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت هستند و به این علت، روز تولد آن حضرت به نام روز پرستار نامگذاری شده است که پرستاران ما با الگو گیری از آن حضرت، تمامی لحظات زندگی خود را صرف نگهداری از بیماران می کنند و تسکین دهنده درد و رنج بیماران هستند.

به گفته حجت‌الاسلام نوفرستی بنابر بیانات رهبر انقلاب، پرستاران کار ارزشمند و شریفی دارند که مثل فرشته‌های نجات به کمک و نجات دادن بیماران دردمند می‌پردازند و خدمات آن همچون سلوک در راه خدا بوده و اجر مضاعف دارند.

وی تصریح کرد: شغل پرستاری مقدس است و این قشر از جامعه در دوران‌های مختلف چه در هشت سال دفاع مقدس و در اوج بیماری کرونا مشغول خدمتگذاری به مردم بودند.

وی با اشاره به این که حضرت زینب(س) اسوه صبر، پرستاری بی توقع و مرهمی برای مصائب و مشکلات که در واقعه عاشورا نمادی از زینت خدا بود افزود: حضرت زینب (س) در تمام زمینه ها الگو هستند و حضور فعال ایشان در جامعه نشان می دهد که یک بانوی مسلمان می تواند در همه عرصه‌ ها حضوری فعال و تاثیر گذار داشته باشد.

وی با بیان اینکه پرستار مرهم درد و رنج بیماران است، افزود: وظیفه مردم است قدردان این قشر باشند و مسئولان نیز در تجلیل و رسیدگی به مشکلات آنها گام‌های موثری بردارند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) درس در کنار خدا بودن را به ما آموخت، تأکید کرد: اگر انسان بین خود و خانواده یا خدا، اولویت را خدا قرار دهد و زینت‌های دنیایی را فدای خدا کند، خداوند زیبایی‌های این جهان را به او نشان می‌دهد.

به گفته حجت‌الاسلام نوفرستی حضرت زینب(س) اسوه مقاومت و استقامت و ایستادگی در سخت‌ترین صحنه‌های مصیبت این عالم بودند و بزرگترین سرمشق برای همه مؤمنین و مؤمنات است ولو اینکه انسان بانویی باشد داغدار که داغ برادرها، فرزندان، نزدیکان و اصحاب را دیده، اما مثل کوه ایستاده است و هم ابن‌زیاد و هم یزید را رسوا می‌کند و دستگاه اموی را به مذلت می‌کشاند، در حالی که دست‌هایش را بسته‌اند.

وی افزود: حضرت زینب(س) بار مسئولیت قیام عاشورا را به دوش کشید و پیام عاشورا را به جهان اعلام می‌کند و همین سبب می‌شود دستگاه اموی نتواند، مدت زیادی دوام آورد.

 امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: براساس همین نسخه حضرت زینب(س) است که امروز ما می‌دانیم، می‌شود در مقابل دستگاه استکبار و جلاد زورگو و زیاده‌خواه ایستاد و او را به خاک مذلت کشاند.

حجت‌الاسلام نوفرستی عنوان کرد: فرزندان دلاور امام راحل(ره) در سراسر جهان نسخه‌ای را که حضرت زینب(س) در کوفه و شام ارائه کرد، الگوی خود قرار دادند و نتیجه گرفتند؛ سرنوشت عالم در حال تغییر است و عالم شاهد شکل‌گیری یک نظم نوین است و این بصیرت، به برکت همین نسخه‌ای است که حضرت زینب(س) برای بشریت ارائه کرده است.

وی تاکید کرد:جامعه پرستاری در خراسان‌جنوبی و سراسر کشور باید تقویت شود و پرستاران نیز به عنوان فرشتگان رحمت و مهربانی باید به سلاح ایمان مجهز شوند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به حوادث ۴۰ روزه غزه اشاره کرد و یادآور شد: سفاکان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه، به بیمارستان‌ها و دیگر مراکز این منطقه نیز رحم نکرده و آنجاها را بمباران کردند که سپس به این اقدامات جنایتکارانه  خود نیز افتخار می‌کنند همچنین تعداد زیادی پزشک، پرستاران و مردان و کودکان را به شهادت می‌رسانند.

 

حجت‌الاسلام نوفرستی اظهار کرد: بدانید خون این کودکان گریبانگیر این رژیم منحوس خواهد شد و ظفر و پیروزی اذعان مقاومت است.

وی افزود: رزمندگان جهان اسلام در سراسر دنیا ایستادگی‌ حضرت زینب(س) در مقابل زورگویی را الگوی خود قرار داده‌اند.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: آن چه که امروز در محور مقاومت در جریان است، آن چه که بر داعش پیروز شد، آن چه که در یمن پیروز شد، آن چه امروز در جبهه گسترده با رژیم صهیونیستی می‌جنگد و در حال پیروز شدن قطعی است، این‌ها همه نتیجه تلاش‌های شهیدان والامقام و رزمندگان عزیز ما است.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: رزمندگان ما در ابتدای جنگ مردانه با دست خالی در مقابل دشمن ایستادند و جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را تبدیل به یک پیروزی بزرگ در تاریخ ایران اسلامی کردند که برای همیشه به عنوان یک افتخار برای نسل انقلاب باقی مانده و سرمشقی برای آزادی‌خواهان عالم شد.

وی خطاب به شهدا گفت: ببینید امروز زحمات شما به ثمر نشسته است و نهالی که آن روز شما کاشتید، درخت تنومندی شده که دنیای اسلام را در پناه خودش گرفته است و مسلمین عالم را حفظ می‌کند و منشأ روحیه استقلال طلبی و آزادی خواهی در بین همه محرومان و مستضعفان عالم شده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از