حالت تاریک
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي:

دنیای مدرن رسالت رسانه‌ها را سنگین‌تر کرده است

دنیای مدرن رسالت رسانه‌ها را سنگین‌تر کرده است

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: دنیای مدرن امروز از هوش مصنوعی گرفته تا صوت و تصویر فراگیر، رسالت و تکلیف اهالی رسانه را سخت و سنگین کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» سیدمحمد هاشمی صبح امروز در اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور، گفت: امروز رسالت رسانه‌ها در این دنیای مدرن بسیار سخت شده و از هوش مصنوعی گرفته تا صوت و تصویر فراگیر، رسالت و تکلیف اهالی رسانه را سخت و سنگین کرده است.

‌وی با بیان اینکه امروز انتقال پیام نه‌تنها از روزنامه‌ها بلکه توسط فضای مجازی بروز انجام می‌شود است، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد طبق رسالتی که داشته، تلاش کرده تا برای تطبیق با شرایط روز جامعه، پایه پای تغییرات لحظه به لحظه ‌این میدان پیش برود.

‌جانشین وزیر و معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: در همین خصوص یکی از ادارات کلی که در مجموعه ساختاری وزارت فرهنگ و ارشاد شکل می‌گیرد، اداره کل پیام‌رسان‌های اجتماعی خواهد بود که باید آرایش متناسب با این فضا را داشته باشیم.

‌هاشمی ادامه داد: در بحث سواد رسانه نیز ساختار جدید و بخش مرتبط و مشخصی در معاونت رسانه و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد ایجاد خواهد شد.

‌وی بیان کرد: در حوزه صوت و تصویر فراگیر هم اقدامات مختلفی انجام شده تا بتوانیم سلامت محتوا را در پلتفرم‌های مختلف ایجاد و تضمین کنیم که برنامه‌ریزی‌های خوبی در این خصوص انجام گرفته است.

‌هاشمی گفت: بر اساس نامه سازمان سینمایی، از این پس همه فیلم‌های سینمایی اعم از داخلی و خارجی، در مجموعه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد پایش و پالایش خواهد شد.

‌وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را معطوف کرده تا با مسایل روز این صنعت پایه پا پیش بیاید و همه اهالی رسانه نیز باید تلاش کنند تا از این دور عقب نیفتند و با بروز شدن، پایگاه و جایگاه رسانه و مخاطب خود را از دست ندهند و با طراوت و اثر‌گذاری در این میدان باقی بمانند.

‌او افزود: پرفسور معتمد نژاد به منطقه خراسان جنوبی تشخص داده که باید این نعمت و ظرفیت را تکریم و تجلیل کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از