حالت تاریک
استاد حوزه علمیه بیرجند:

شهدا به دنبال تحقق اهداف الهی بودند

شهدا به دنبال تحقق اهداف الهی بودند

استاد حوزه علمیه بیرجند با بیان اینکه شهدا به دنبال تحقق اهداف الهی بودند گفت: شهید تمام دارایی خود را در راه جلب رضایت خداوند متعال و اقامه نماز می‌دهد.

احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا بهانه‌ای برای گسترش شهادت و ایثار است، گفت: آشنایی جوانان با سیره و معارف شهدا و تکریم مقام شامخ شهدا از دیگر اهداف برگزاری یادواره شهداست‌.

وی افزود: باید طوری عمل کنیم که نسل جوان ما از شهدا جدا نشوند و اگر نگاهی مادی داشته باشیم متوجه ارزش شهید نمی‏شویم، بنابراين باید معرفت را در خود ارتقا دهیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدا به دنبال تحقق اهداف الهی بودند تصریح کرد: شهید تمام دارایی خود را در راه جلب رضایت خداوند متعال و اقامه نماز می‌دهد.

به گفته وی، نسل جوان ما باید به عترت، قرآن و ولایت‌مداری که در وصایای شهدا تجلی دارد توجه داشته باشند و بندگی خدا و معاد را باور داشته باشند تا در صراطی که شهدا گام برداشتند بتواند حرکت کنند.

حسینی  تصریح کرد: یاد کردن شهدا بسیار ارزشمند است و یاد شهدا ما را هدایت می‏کند و در مزد و اجر شهید همین بس که پیامبر (ص) فرمودند کسی که فقط نیت کند که قرار است به جنگ برود تمام گناهانش آمرزیده می‌شود .

وی تاکید کرد: به روح مطهر شهدا ما مدیون این شهدا هستیم و تا خون شهید بر روی زمین ریخته می‌شود ملائکه اشک می‌ریزند و خدا ندا می‌دهد هر کس خانواده شهدا را خوشحال کند من را خوشحال می‌کند و‌ هر فردی آن‌ها را غمگین کند من را غمگین کرده است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: آنچه که مادر شهید را خرسند می‌کند این است که ما به وصیت شهید عمل کنیم مادر شهید زمانی ناراحت می‌شود که ببیند فرزندش تکه تکه شد اما وصیت شهیدش عمل نشده و در مملکت امام زمان (عج) و جایی که خون شهید ریخته شده گناه انجام می‌شود.

به گفته وی، بیشتر وصیت‌نامه شهدا این است که خواهرم مواظب حجابت باش خون من را با حجابت حفظ کن و هم چنین مردم من رفتم مواظب نمازتان باشید امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید.

استاد حوزه علمیه بیرجند افزود: درس گرفتن از اخلاق شهدا باعث رستگاری می‌‌شود و فرهنگ ایثار و شهادت باید در بین جوانان و نوجوانان ترویج داشته باشد امروز باید اخلاق شهدای بزرگ ایران اسلامی و صفات برجسته آنان برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

حسینی با تاکید بر اینکه شهدا نزد خداوند پاداش دارند، بیان کرد: اولین پاداش شهیدان بخشش گناهان آنها است، کسانی که در راه خدا تلاش می‌کنند خداوند نیز پاسخ تلاش‌های او در راه خدا را با شهادت می‌دهد.

وی افزود: بسیاری از شهدا زیر شکنجه‌های سخت دشمنان حاضر به توهین به دین، قرآن، ائمه و امام خمینی (ره) نشدند و خداوند نیز آنان را با شهادت تکریم کرد.

استاد حوزه علمیه بیرجند بیان کرد: عشق به خدا و اهلبیت(ع) در وجود شهیدان وجود داشت، که این‌چنین جان شیرین خود را در راه اعتلای اسلام و انقلاب و ولایت فدا کردند، ولایت فقیه به جوانان روح بخشید و آنان با گذشتن از جان و مال خود وارد عرصه جهاد شدند و برای رسیدن به شهادت تلاش کردند.شـهدا با بصیرت عاشورایی و با تبعیت از بنیانگذار جمهــوری اسلامی در عرصه دفاع مقدس پا نهاده و با این الگو توانستند سـعادت، عظمت، عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورند.

وی تأکید کرد: امروز وظیفه ماست که به پاس زحمات و جانفشانی‌های این عزیزان در حفظ آرمان‌های والای نظام اسلامی تلاش کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از