حالت تاریک
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی:

حضور در انتخابات باعث تجدید قوای نظام می‌شود

حضور در انتخابات باعث تجدید قوای نظام می‌شود

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: هر چه شرکت در انتخابات قوی‌تر باشد، باعث تجدید قوای نظام می‌شود.

حجت الاسلام جواد اکبری مطلق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، با اشاره به تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری و تاکید بر تبلیغات انتخاباتی سالم و اخلاق مدارانه، گفت: اگر به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری نگاه کنیم، یکی از مواردی که در انتخابات‌ها بسیار مهم است، استفاده نامزد‌ها از شیوه‌های تبلیغاتی درست و صحیح است.

وی افزود: نامزد‌های انتخابات برای نشان دادن قدرت و قوت خود، نباید اقدام به تخریب دیگران کنند؛ بلکه اگر هنری دارند، بهتر است هنر خودشان را به رخ بکشند، نه اینکه دیگران را له کنند و پا روی دوش دیگران بگذارند و بالا بروند.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با تاکید بر دوری و پرهیز از بد‌اخلاقی‌های انتخاباتی، عنوان کرد: هر‌کدام از نامزد‌ها ممکن است ضعفی را از طرف مقابل شنیده باشند، اما نباید در مورد او قضاوت کنند، قوه قضاییه قضاوت خود را انجام می‌دهد و در این شرایط نامزد‌ها باید سیاست اخلاق مدارانه داشته باشند. رییس جمهور شهید؛ آیت‌الله رئیسی هم همین کار را کرد و به طور جدی اخلاق را وارد سیاست کرد.

اکبری مطلق گفت: اصل دیگری که نامزد‌ها باید رعایت کنند، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام و انقلاب است و باید بر اساس اهداف ملت و انقلاب اظهارنظر کنند.

وی ادامه داد: نامزد‌های انتخابات باید صادقانه و راست با مردم سخن بگویند و در تبلیغات خود توانایی و قدرت ارائه نظر از جانب مردم را داشته باشند.

او با بیان اینکه نامزد‌ها باید در تبلیغات خود التزام به قانون داشته باشند، چون قرار است بر اساس همین قانون رییس جمهور شوند، گفت: آنها باید تبلیغاتشان را در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور مطرح کنند و نگاهشان بر محور اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون کشور باشد نه به سمت خارج از مرز‌های کشور.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با تاکید بر زمینه‌سازی برای حضور فعال و آگاهانه همه اقشار در انتخابات، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۶ نفر از نامزد‌هایی که تایید صلاحیت شده‌اند، از همه طیف‌ها و جریانات سیاسی هستند، امکان حضور همه افراد در انتخابات وجود دارد، بنابراین نباید خلا ایجاد شود تا دشمن شروع به تبلیغات دروغین کند، همانطور که قبلا هم‌چنین جریاناتی اتفاق افتاده است.

اکبری مطلق با بیان اینکه نظام مردم را آزاد گذاشته تا در سرنوشت خود دخالت کنند، تصریح کرد: این موضوع باید برای مردم تبیین شود که حتی یک رای هم ارزشمند است و هر کسی که رای بدهد، یعنی در سرنوشت خودش و کشورش دخالت می‌کند.

وی گفت: رای ندادن در انتخابات هم به این معناست که دیگران هر انتخابی که انجام دادند، من نباید حرفی بزنم.

او افزود: حتی اگر کسی نسبت به یک موضوعی اعتراض هم دارد، باید به امید رفع این مشکل رای بدهد، اگر هم مشکلی نمی‌بیند، باز هم باید برای پیشرفت کشور به سمت تعالی رای دهد.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار کرد: برای شناخت بهتر نامزد اصلح باید ببینیم آیا او واقعا به اسلام، جمهوری اسلامی، قانون اساسی پایبند هست یا خیر؟ که در جلد ۱۲ صحیفه امام (ره) بر این موضوع تاکید شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این کشور بر اساس اصل ولایت فقیه جلو می‌رود، شاخص دیگر اعتقاد و وفاداری نامزد‌ها به اصل ولایت فقیه است. همانطور که اکنون در کشور رییس جمهور به شهادت رسیده، رییس مجلس نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری است و عملا دو قوه تقریبا رییس ندارد اما کشور با ثبات به پیش می‌رود چون ولایت فقیه در راس است.

اکبری مطلق تاکید کرد: محور قرار دادن منافع ملی، حب وطن، مقدم قرار دادن استقلال و آزادی نیز از دیگر موارد برای سنجش نا‌مزدهاست. باید کارنامه و سابقه فعالیت نامزد‌ها را بررسی کنیم و ببینیم که آیا تاکنون او مصالح خود را بر مصالح ملت مقدم داشته یا خیر؟

او ادامه داد: بر اساس جلد ۱۸ صحیفه امام، یک نامزد اصلح باید ساده‌زیست باشد چرا که اگر کاخ نشین باشد، به فکر کوخ‌نشینان نخواهد بود. او باید شجاع باشد و در برابر ابرقدرت‌ها و آمریکا و انگلیس خودش را نبازد. چون رئیس‌جمهور و مسئول قوه اجرایی است، باید حامی مستضعفان باشد، تعهد، تخصص و تجربه داشته و امانت‌دار باشد.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند که «انتخابات جلوه حضور مردم است» بنابراین هر وقت انتخابات قوی و تعداد مشارکت‌کنندگان در آن بالا باشد، کشور قوی خواهد بود و رئیس‌جمهور با قدرت و قوت بیشتری امور را پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: همچنین مقام معظم رهبری انتخابات را فرصتی برای تجدید قوای نظام می‌داند، در‌واقع با مشارکت مردم در انتخابات، وحدت و همبستگی در جامعه بروز پیدا می‌کند و همبستگی و جمهوری ما محکم‌تر می‌شود.

اکبری مطلق با بیان اینکه انتخابات عامل حیاتی نظام است و موجودیت جمهوری اسلامی وابسته به انتخابات است، گفت: انتخابات هم حق است و هم تکلیف، یعنی حق داریم در انتخابات شرکت کنیم و از طرف دیگر شرکت در انتخابات یک وظیفه و تکلیف است که باید آن را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: اگر حضور مردم در انتخابات پرشور باشد، می‌توانیم افکار خودمان را به بدنه اجرایی نظام منتقل کنیم که اگر درست انتخاب کنیم حرکت به سمت تعالی و کمال است و اگر بد‌انتخاب کنیم، ضرر خواهیم کرد.

او بیان کرد: مهم‌ترین وسیله برای تحقق آرمان‌ها همین انتخابات است و باید به کسی رای داد که به‌دنبال تحقق آرمان‌ها باشد.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حضور قوی در انتخابات حربه دشمن را کند می‌کند، یعنی با شکست دشمن، نظام مسئولیت پیدا می‌کند، گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری مظهر آزادی و قدرت انتخاب ماست.

اکبری مطلق با بیان اینکه انتخابات و قوت آن تضمین کننده آینده و امنیت است، تصریح کرد: شاخص اقتدار ما با حضور حداکثری در انتخابات سنجیده می‌شود که این حضور کشور را روی ریل کارآمدی قرار می‌دهد. هر چه شرکت در انتخابات قوی‌تر باشد، باعث تجدید قوای نظام می‌شود.

وی افزود: انتخابات جلوه حضور و مشارکت مردم و در‌واقع مظهر خداباوری، مردم باوری و خودباوری است.

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از