حالت تاریک
امام جمعه طبس تاکید کرد:

ضرورت تبیین دستاوردهای‌انقلاب برای نسل‌سوم و چهارم انقلاب

ضرورت تبیین دستاوردهای‌انقلاب برای نسل‌سوم و چهارم انقلاب

امام جمعه طبس گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب، برای نسل سوم و چهارم انقلاب که دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب را درک نکرده‌اند، ضروری است.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، گفت: انقلاب اسلامی در چهل و پنج سال گذشته به رغم همه دشمنی‌هایی که استکبار جهانی انجام داد و ۸ سال در جنگ تحمیلی بوده و در سال‌های بعد از جنگ هم در حجمه تحریم‌ها و تنگناها قرار داشته است این افتخارات را به دست آورده است.

امام جمعه طبس ادامه داد: ایران در عرصه پزشکی امروز جزو ۴ کشور برتر دنیا در درمان ناباروری و ۱۰ کشور برتر سازنده داروی بیماران خاص، جز ۵ کشور برتر علم ژنتیک، جزو ۴ کشور اول جهان در ارتوپدی، عمل زیبایی و پیوند اعضا و ساخت هزاران مرکز درمانی در روستاها و شهرها و امکانات فراوان پزشکی که امروز در کشور ما بر اساس عدالت بهداشتی گسترش پیدا کرده است.

به گفته حجت‌الاسلام محمدی در شهرهایی که روزی پزشکان بنگلادشی، پاکستانی و هندی کار درمان‌ را انجام می‌دادند امروز بیش از ۱۰۰ پزشک در حوزه‌های مختلف حضور دارند و همه این پشرفت‌ها در شرایط تحریم به دست آمده که کار بسیار شگفت‌‌آوری است.

او به پیشرفت‌های کشور در حوزه ورزش هم اشاره کرد و افزود: امروز کشتی ایران مقام اول تا سوم جهان را به خود اختصاص داده و وزنه‌برداران ایرانی قوی‌ترین در المپیک هستند. 

به گفته وی ایران در دنیا جزو ۵ کشور قدرت برتر تکواندو ،جزو ۸ قدرت برتر والیبال و رتبه ۵ فوتسال را دارد و در فوتسال آسیا چهارم است و چه بسا که این رتبه‌ها به تازگی بالاتر هم رفته باشد.

وی تاکید کرد: در حوزه ورزش مدال آوران قبل و بعد انقلاب با یکدیگر قابل مقایسه نیستند ۸ رشته در زمان نظام ستمشاهی در ورزش بانوان داشتیم که الان بیش از ۲۰ رشته افراد متخصص و نخبه در زمینه داوری و مربیگری در سطح بین المللی از جامعه بانوان داریم که همه این امتیارات در شرایط تحریم به دست آمده است.

کشور قدرتمند نظامی 

وی ادامه داد: در عرصه نظامی اگر روزی کشور ما وابسته و تو سری خور استکبار جهانی بود الان جزو ۸ کشور قدرتمند نظامی دنیا است و رتبه‌های ۴ و ۵ موشکی دنیا را داریم در ساخت زیردریایی رتبه ۵ جهان را داریم و ایران سازنده اژدرهای فرا حفره زا است و رتبه دوم جهان را داریم و ناوچه‌های مدرن که با ناوچه‌های کشورهای پیشرفته برابری می‌کند قدرت پهبادی کشور فوق‌العاده زیاد است.

به گفته وی آمار دانشجویان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست اگر قبل انقلاب ۷۰ هزار دانشجو بود امروز این آمار به ۶ میلیون دانشجو رسیده است.

وی ادامه داد: تحصیلات عالیه در زمان نظام ستمشاهی رقم پایینی داشت امروز بیش از ۱۲ میلیون فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف داریم و تعداد رشته‌های در زمان نظام شاهنشاهی ۲۲۲ واحد رشته‌ای بود که الان به ۲۵۴۰ واحد رشته‌ای در دانشگاه‌ها رسیده است.

امام جمعه طبس تصریح کرد: رتبه علمی ما رتبه بسیار بالایی است و از نظر نوشتن مقاله، کیفیت بخشی به مقالات، پالایش و قرار دادن در عرصه تکنولوژی رتبه ۱۵ و ۱۶ جهان را داریم.

حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: ایران جزو ۸ کشور دارنده دانش بومی و هسته‌ای است و رتبه ۵ در نانو و تکنولوژی را هم به خود اختصاص داده است ایران سازنده بسیاری از تکنولوژی‌های مدرن روز است شتاب علمی بسیار شگفت‌آور است که دشمنان را به تعجب وادار کرده است کشور ایران در شتاب علمی رتبه بسیار بالایی دارد .

به گفته وی آن چه که برای مردم قابل توجه است در حوزه‌های خدماتی و رفاهی و آموزشی است کشور ما در قبل از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد آمار باسواد داشت که امروز بیش از ۹۸ درصد باسواد هستند و ۱۰۰ درصد روستاها از آب آشامیدنی و برق بهره‌مند هستند 

 اگر روزی مردم ایران در صف نفت می‌ایستادند امروز به برکت انقلاب بزرگترین شبکه گازرسانی جهان در کشور ایران قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد مردم از این نعمت بهره‌مند هستند.

در زمینه مسیرهای دسترسی و راهها با همه مشکلاتی که وجود دارد اما وضعیت خوبی داریم در خطوط تلفن و موبایل بیش از ۱۲۰ میلیون خط موبایل در اختیار شهروندان است.

پیشرفت در تنگناها

امام جمعه طبس با تاکید بر این که پیشرفت‌ها در شرایط تحریم و تنگناها به دست آمده است افزود: اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین پیشرفت کشور ایران و کشورهایی که پیشرفت بالایی داشته‌اند داشته باشیم‌ باید به این نکته توجه کرد که هیچ کشوری این رشد و پیشرفت را در شرایط جنگ، تحریم و تنگناهای مختلف نداشته و کشورها در شرایط تحریم توان تامین اولین نیازهای خود را نداشته‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: حتی کشورهای مثل چین و آلمان در جنگ جهانی دوم مورد حجمه واقع شده بودند به نان شب محتاج شده بودند اما کشور ما به رغم همه فشارهای این ساله‌ها و‌ جنگ‌ ۸ ساله تحمیلی در این شرایط توانسته‌ به این پیشرفت‌ها برسد.

به گفته وی این که برخی‌ها ایران را با کشورهای ژاپن و اروپایی مقایسه می‌کنند مقایسه نادرستی است چرا که این کشورها اگر به رشد و بالندگی رسیدند بیش از ۱۰۰ سال است که در شرایط عالی کار اقتصادی و رشد و پیشرفت علمی و تکنولوژی را شروع کردند و ایران ۴۵ سال است آن‌ها در این سال‌ها هیج مانعی بر سر راهشان نبوده‌ است بلکه کشورهای مختلف از همدیگر حمایت‌ می‌کردند اما کشور ایران علی رغم همه دشمنی‌ها در مدت ۴۵ سال به تعبیر مقام معظم رهبری به قله نزدیک می شویم که برای دنیا شگفت آور است.

وی تصریح کرد: به فرمایش امام خمینی انقلاب ما معجزه است و در ادامه هم معجزه دیگری است و جز عنایت حق‌تعالی و امام زمان چیز دیگری نیست چون مردم ما مردم خدا باوری هستند که بر اساس آیه قرآن کسانی که خدا را یاری کنند خدا آن‌ها را یاری می‌کند.

وی ادامه داد: این امدادهای غیبی امام زمان البته با رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و همیشه در صحنه بودن مردم عزیز ایران به دست آمده که رهبر هم فرمودند بدون نظر و خواست مردم هیچ کاری نمی توان کرد و در تمام این سال‌ها مردم در صحنه بودند ما بهترین مردم را در صحنه داریم. 

به گفته وی کشور ما در بین کشورهایی که در منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم علی رغم حمایت‌های همه جانبه استکبار جهانی از برخی کشورها و در آمدهای بالای بسیاری از کشورها ایران با همه تنگناهایی که داشته است جایگاه برتری داشته در سند چشم انداز ۲۰ ساله که قرار بوده در سال۱۴۰۴ بسیاری از عرصه‌های علمی، پزشکی، فناوری ث،خدماتی و... رتبه برتر شویم که این جایگاهها را در بسیاری از حوزه‌ها به دست آوردیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم که همه دستاوردهای انقلاب پاس بداریم و قدردان امام و رهبری و شهدا باشیم که راه را پدید آوردند.

به گفته وی در شرایط فعلی وظیفه ما جهاد تبیین و بیان این دستاوردها به نسل سوم و چهارم انقلاب است که در زمان ستمشاهی در چه جایگاهی قرار داشتیم و الان به کجا رسیدیم و چه جایگاه داریم.

وی افزود:به تعبیر سردار دل‌ها که ما ملت شهادتیم و ما ملت امام حسینیم و در این راه کوتاه نیامدیم ان شالله که مدافع آرمانهای امام و انقلاب باشیم و با حضورمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و با حضور در پای صندوق‌های رای در ۱۱ اسفند بتوانیم یک بار دیگر جبهه استکبار را به زمین بزنیم و هر رای تیری بر دل دشمن باشد و برای اقتدار کشور و یاس نامیدی دشمنان تلاش کنیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از