حالت تاریک
مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف کشور مطرح کرد؛

اجرای طرح شمیم خدمت در 500 بقعه متبرکه

اجرای طرح شمیم خدمت در 500 بقعه متبرکه

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با اجرای طرح شمیم خدمت کارگاه‌های اشتغالزایی در جوار ۵۰۰ بقعه متبرکه کشور ایجاد شده است.

به گزارش خاورستان، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف در بیرجند برگزار شد افزود: بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در طول تاریخ توسط مردم اداره شده و توسعه یافته است.

وی با اشاره به طرح قرار دوازدهم گفت: در راستای اجرای این طرح از زمان شیوع کرونا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور توزیع شده است و ۷۰ درصد هزینه‌های بسته‌های معیشتی را مردم تامین کرده‌اند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در جوار بقاع متبرکه خدمات مختلف اجتماعی و فرهنگی ارائه می‌شود ادامه داد: طرح شمیم خدمت در ۵۰۰ بقعه کشور در حال اجراست.

وی گفت: با اجرای طرح شمیم خدمت کارگاه‌های اشتغالزایی در جوار بقاع متبرکه ایجاد شده است.

نوروزپور با گرامیداشت هفته وقف افزود: افتتاح پروژه‌های عمرانی در بقاع متبرکه، راه‌اندازی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در میادین و مصلی‌های نماز جمعه، نواختن زنگ وقف در مدارس، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه از برنامه‌های این هفته در کشور است.

وی از برگزاری همایش یاوران وقف در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: برنامه محوری این همایش ۱۷ مهر ماه در تهران با تجلیل از خیرین، واقفان و هیات امنای بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: ۶ نشست تخصصی علمی در حوزه وقف با موضوعات کاربردی وقف، قرآنی، منابع طبیعی، بهره وری موقوفات، مسئولیت اجتماعی و شرکت‌های دانش بنیان در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۳۰ شرکت دانش بنیان در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی خورشیدی و تولید بذر مورد حمایت قرار گرفته و در ساختمان این سازمان مستقر شده‌اند.

نوروزپور همچنین گفت: میقات الرضا خراسان جنوبی را در تهران پیگیری خواهیم کرد و میقات الرضا در ۲ استان دیگر هم در دست پیگیری است.

وی شرکت در همایش یاوران وقف در شهرستان طبس را از دلایل سفرش به خراسان جنوبی ذکر کرد و افزود: وضعیت امروز اوقاف استان قابل مقایسه با گذشته نیست و حرکت‌های مهمی در حوزه احیای موقوفات، مسائل اجتماعی و قرآنی صورت گرفته که امیدواریم با کمک همه مسئولان و مردم شاهد حل مشکلات حوزه وقف و بقاع متبرکه خراسان جنوبی باشیم.

۱۶ ربیع الاول در تقویم رسمی کشور به عنوان روز وقف ثبت شده و دهم تا هفدهم مهر امسال، هفته وقف است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از