حالت تاریک
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی:

سپاه میدان‌دار همه عرصه‌های مورد نیاز کشور است

سپاه میدان‌دار همه عرصه‌های مورد نیاز کشور است

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: سپاه در همه صحنه‌های مورد نیاز جمهوری اسلامی، دفاع از امنیت ملی، رفع مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و هر زمانی که لازم بوده وارد میدان شده و نقش‌آفرینی کرده است.

فاطمه بصیری‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «خاورستان»، با تبریک دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام راحل گفت: سپاه مولود انقلاب و نیروی مردمی است که با تکیه بر مکتب عاشورای سیدالشهدا(ع) در عرصه‌های مختلفی با ولایت‌مداری و پایبندی متعهدانه به ارزش‌های اسلام و قرآن در مبارزه با مستکبرین و ظالمین، خدمت‌سانی به مردم، و اعتلای ارزش‌ها تا امروز حماسه‌های ماندگاری را رقم زده است.

وی افزود: حضور این نهاد مقدس و مکتبی در همه‌ی عرصه‌ها به ویژه سازندگی و خدمت‌رسانی، طرح های نو و مبتکرانه در خدمت و حمایت از اقشار کم‌برخوردار جامعه و خدمت‌رسانی به مناطق محروم و اقدامات عام‌المنفعه و جهادی در هر شرایطی در کنار مردم و بامردم بوده و هست.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با اشاره به نقش و رسالت‌های مهم سپاه پاسداران ادامه داد: معنویت، اخلاص در کار و روحیه جهادی جزو مولفه‌ها و شاخصه‌‌های مهم پاسداران انقلاب اسلامی است.

بصیری‌پور با بیان رشادت شهدای سپاه به‌ ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این شهید والامقام، پاسدار متعهد و متخصص و برخوردار از بالاترین شاخص‌های فرماندهی و مدیریتی بود که سلوک ایشان یک مکتب است. 

وی با تأکید بر اینکه ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری از مهمترین شاخص‌های قلبی و اعتقادی پاسداران است، گفت: سپاه در همه صحنه‌های مورد نیاز جمهوری اسلامی، دفاع از امنیت ملی، رفع مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و هر زمانی که لازم بوده وارد میدان شده است و در کنار سایر دستگاه‌ها و نیروهای مسلح نقش‌آفرینی کرده است.

کارنامه درخشان سپاه برای پیشرفت و امنیت کشور

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با اشاره به نقش سپاه در جبهه مقاومت اسلامی عنوان کرد: در طی این سال‌ها با رهبری داهیانه‌ی مقام معظم رهبری، کارنامه درخشانی از سپاه با تلاش ‌همه فرماندهان و پاسداران به نمایش گذاشته شده و کارهای بزرگی در راستای پیشرفت کشور، تأمین امنیت و صیانت از انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

بصیری‌پور با اشاره به اینکه نقش سپاه در دوران دفاع مقدس را ساعت‌ها باید تحلیل و تبیین کرد، ادامه داد: برگ‌های زرین و ماندگاری از نقش سپاه در دفاع مقدس، خنثی‌سازی فتنه‌های داخلی و خارجی استکبار، دفاع از حرم و جبهه مقاومت، بصیرت‌افزایی و جهادتبیین، نقش‌آفرینی دفاع ملی و... در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رسیده است.

وی همچنین با اشاره به دیگر رسالت‌های سپاه مقتدر ایران اسلامی افزود: آمادگی همه جانبه دفاعی هوایی، زمینی، دریایی، فضای سایبری، خدمات عمومی و فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی به لطف الهی در سپاه بسیار پیشبرنده است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی یادآور شد: در این سال‌ها سپاه در سازندگی کشور از جمله برق‌رسانی، آبرسانی به مناطق محروم، ساخت سد و تونل‌ها، ساخت پالایشگاه نقش بسیار مهمی و سازنده‌ای داشته است.

 وی شکل‌گیری حلقه‌های صالحین، تربیت نیروی تراز انقلاب و تولیدات فرهنگی را از دیگر اقدامات سپاه در تشکیلات بزرگ بسیج مردمی ذکر کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین سپاه با اجرای طرح شهید سلیمانی نقش تعیین‌کننده‌ای برای مقابله با کرونا ایفا کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی، عملیات وعده صادق را نشان اقتدار جمهوری اسلامی و آمادگی همه جانبه در برابر استکبار دانست و گفت: سپاه و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در آمادگی کامل برای دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی قرار دارند.

از تشکیل قرارگاه تعالی زن و خانواده تا تمدن‌سازی به سبک زندگی فاطمی

وی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان افتخار دارد بخش وسیعی از ماموریت‌های تشکیلاتی را در سپاه ایفا کند، گفت: بسیج جامعه زنان در اقشار ۲۰گانه و محلات تحت عنوان قرارگاه تعالی زن و خانواده با راهبردها و شعار تمدن‌سازی سبک‌ زندگی فاطمی برنامه‌های مختلفی از جمله تحکیم بنیان خانواده، ازدواج آسان و فرزندآوری، اشتغال‌آفرینی و محرومیت‌زدایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح‌های پژوهشی و دانش‌بنیان، اندیشکده‌های مطالعات زن و خانواده، تربیت کودک تراز انقلاب و گفتمان‌سازی فرامین امامین انقلاب برنامه‌هایی را در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوی اسلامی دنبال می‌کند.

بصیری‌پور بیان کرد: همچنین آمادگی دفاعی و امدادی بانوان بسیجی در گردان‌های کوثر نشان از نقش‌آفرینی موثر بانوان در همه عرصه‌ها دارد. 

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند:« نهاد مقدس سپاه پاسداران اسلامی که به حق از بزرگ ترین سنگرهای دفاع از ارزش های الهی نظام ما بوده و خواهد بود».

وی بیان کرد: الحمدالله روز به روز شاهد رشد و پیش‌برندگی سپاه پاسداران در تمام عرصه‌های دفاعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، بین‌الملل و خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

بصیری‌پور با اشاره به نقش بسیج جامعه زنان به عنوان عضوی از خانواده بزرگ سپاه پاسداران در بسیج افزود: تمام تلاش ما نیز در بسیج جامعه زنان این است که هر آنچه ظرفیت درون و برون سازمانی داریم برای تحکیم بنیان خانواده و توانمندسازی بانوان، تربیت کودکان در تراز انقلاب، ترویج و نهادینه سازی عفاف و حجاب، جهاد تبیین و تولید و نشر محتوای انقلابی در فضای مجازی بکار بگیریم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از