حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

نوشت‌افزارها بستری برای اشاعه فرهنگ

نوشت‌افزارها بستری برای اشاعه فرهنگ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: نوشت‌افزارها و لوازم‌التحریر، فرصت و بستری برای اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

به گزارش خاورستان، محمدرضا طالبی امشب در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی در بیرجند اظهار کرد: این نمایشگاه به همت مجموعه‌های فرهنگی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون دشمن در یک جنگ نرم تمام عیار نسبت به ما در حال برنامه‌ریزی و اجرا است، افزود: یکی از موضوعات و محورهای جنگ فرهنگی و جنگ نرم دشمن این است که تفکر و اندیشه جوان و نوجوان ما را تحت القای تفکرات منحط خود قرار دهد.

وی در ادامه گفت: دشمن از طریق هنر و با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای جلو می‌آید و یکی از موضوعاتی که در سنوات گذشته به صورت مرتب با آن روبه‌رو بودیم بحث نوشت‌افزار بود و روی نوشت‌افزارها اشکال و تصاویر شیطان‌پرستی کشیده می‌شد و شاهد تبلیغ نمادهای غربی بودیم.

طالبی بیان کرد: جوان و نوجوان به اقتضای سن خود به محض اینکه نمادی را ببیند در فکر و ذهنش نقش می‌بندد و تا زمانی که این نمادها را از ذهن دور کنیم کلی اثرات به جای می‌ماند و به نوعی شاید نتواند آن فرهنگ را از خود دور کند.

معاون استاندار اضافه کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی این بود که جوان و نوجوان که بیشترین تأثیرپذیری از این اشکال و تصاویر را دارند به سمت تصاویر دینی و انقلابی و اسلامی سوق دهیم و بهره‌برداری اسلامی از این ظرفیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی بر روی نوشت‌افزارها طراحی شده که اشکال و تصاویر روی جلد آن دارای محتوای اسلامی و دینی است، افزود: وقتی این نوع تصاویر در ذهن دانش‌آموزان ما شکل بگیرد به سراغ اشکال و تصاویر و نمادهای غربی و شیطان‌پرستی نخواهد رفت.

طالبی در پایان گفت: انتظار ما این است در خراسان جنوبی که مردمی انقلابی، مومن و ولایتمدار داریم بحث تبلیغات این نمایشگاه به خوبی صورت بگیرد تا مردم نوشت‌افزارهای مورد نیاز خود را با قیمت نازل و مناسبی تهیه کنند ضمن اینکه واحدهای صنفی هم که کار آنها فروش نوشت‌افزار است از این تولیدات خریداری و در واحدهای صنفی خود به مردم استان عرضه کنند.

شایان ذکر است؛ دومین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی تا سوم شهریور ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای بازدید علاقمندان در محل بازارچه صنایع دستی استان در فرهنگسرای شهر بیرجند دایر است.

انتهای پیام/10

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از