حالت تاریک
امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد:

وحدت راهبردی برای پیروزی امت اسلامی

وحدت راهبردی برای پیروزی امت اسلامی

امام جمعه موقت بیرجند گفت: وحدت راهبردی برای پیروزی برنامه‌های امت اسلامی و تاکتیک و ابزار آن است.

حجت‌الاسلام غلام‌حسین نوفرستی به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان گفت: قرآن کریم وحدت را به عنوان یک مبحث راهبردی نه به عنوان یک تاکتیک در بخش‌های مختلف قرآن مطرح می‌کند.

به گفته وی إن هذه أمتكم أمة وحدة وأنا ربکم فاعبدون انا ربکم فاتقون شما یک امت واحد هستید و افرادی که تسلیم خدا هستند و تقوای الهی دارند باید انسجام و وحدت داشته باشید.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: تعالیم قرآن و پیامبر در مجموع بر وحدت تاکید دارند چون که به عنوان یک راهبرد در تاریخ بشریت مدنظر انبیا و ائمه بزرگوار بوده است و زمانی که انقلاب اسلامی با رهبری امام به پیروزی رسید دو مسئله مد نظر ایشان بود هم وحدت بین مسلمانان و هم آن ‌چه که باید ثقل و شاخص وحدت باشد.

نوفرستی اظهار کرد: باید در برابر دشمنان به یک انسجام برسیم یکی از مولفه‌‌های وحدت انسجام امت اسلامی در برابر دشمنان است امام در جمعه آخر ماه مبارک رمضان مسئله قدس را دهه امت اسلامی مطرح می‌کنند که تاکتیک بزرگ و راهبردی برای امت اسلامی است.

به گفته وی تعبیر زیبایی مقام معظم رهبری دارند که شاخص وحدت اسلامی،مسئله فلسطین و نجات امت اسلامی است.

وی با اشاره به آیات مختلف قرآن در مورد وحدت افزود:خداوند در آیات قرآن بر وحدت امت اسلامی اصرار و تاکید داشتند و امامین انقلاب از زمان تشکیل انقلاب حضرت امام و امروز هم مقام معظم رهبری بر وحدت امت اسلامی تاکید داشتند وحدت راهبردی برای برنامه‌های امت اسلامی و تاکتیک و ابزار آن است.

به گفته نوفرستی شاخصه‌های زیادی داریم قرآن کتاب وحی وکتاب آسماني و افتخار ما مسلمانان است که در کل عالم یک کتاب یک نسخه داریم در حالی که مسیحیان خودشان اعتراف کردند یکی از مسائلی که باعث شکست ما شده این است که نسخه واحدی نداریم چهار انجیل آن هم اختلافات زیادی در آن‌‌ها وجود دارد که هیچ کدام انجیل نیست و دانشمندانی این کتاب‌ها را نوشتند و 

به طور قطع وحدت یکی از مولفه‌‌های مقابله با دشمنان است‌.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: امروز مشاهده می‌کنید که در ملت مظلوم فلسطین، سوریه، نیجریه و جاهای مختلف پیوسته مستکبران در مقابل مسلمانان موضع دارند که باید این‌‌ها با یکدیگر به یک وحدتی برسند و خوشبختانه نیروی مقاومت برای دفاع از مسلمانان در مقابل مستکبران شکل گرفته و رو به توسعه است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: انتظار ما از امت اسلامی این است که در مقابل استکبار جهانی از جمله آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها که این روزها با رژیم صیهونیست‌ها همراه شدند با وحدت و انسجام به ندای پیامبر گرامی اسلام (ص) که فرمودند: «هرکس فریاد دادخواهی مظلومی را که از مسلمانان یاری می‌طلبد بشنود، اما به یـاری آن مظلـوم برنخیزد، مسلمان نیست.» و مقام معظم رهبری می‌فرمایند برخی از کشورها بیانیه می‌دهند و جنایت‌ها را محکوم می‌کنند و آن‌ها را به خویشتن‌داری و آتش‌بس دعوت می‌کنند این دست شما نیست و این چه فایده دارد اگر راست می‌گویید از صیهونیست‌ها دفاع نکنید.

نوفرستی اظهار کرد: پیامبر صلی الله علیه وآله با مردم مهربان و نرم بود و مردم هم دور و بر پیامبر جمع شدند پیامبر رحمت است و قرآن پیامبر را رحمت‌للعالمین نامیدند و ظرف ۲۳ سال چه قدر اسلام توسعه پیدا کرد.

به گفته وی پیامبر در مکه پایه‌های اسلام را محکم کرد و در مدینه حکومتی را به جهان ارائه داشتند که به تعبیر مقام معظم رهبری آثار و برکاتی دارد که به اندازه ۱۰۰ سال آثار و برکات داشته و دارد که جای مطالعه است .

وی ادامه داد:پیامبر اکرم با کاری که انجام می‌دهد اخوت و برادری را به مسلمانان جهان جاری می‌کند و پیوند عمیق بین‌ آن‌ها جاری می‌کند در مقابل دشمنان در جنگ بدر، احد و.... با شدت و صلابت برخورد می‌کند و باعث رشد و تعالی جامعه اسلامی می‌شود.

وی افزود: امروز هم به طور قطع موقعیت بسیار خوبی به برکت انقلاب اسلامی در دنیا فراهم شده است همان‌طور که مشاهده می‌کنید در جبهه مقاومت با همه قدرتی که صیهونیست‌ها دارند موشک‌های یمنی‌ها از آن‌ها عبور می‌کنند و در دل تل‌آویو فرود می‌آیند و بلاخره نیروهای حزب‌‌الله لبنان و سوریه و عراق و آن وحدتی که تقریبا بین امت اسلامی به وجود آمده و باید امیدوار باشیم و خون شهدا هم آثار و برکاتی دارد .

وی تصریح کرد:انقلاب اسلامی نشان داده که برایش فرقی نمی‌کند و فرزندان فلسطین هم که اهل سنت هستند را مورد حمایت قرار می دهد و هر جایی که مسلمانی کمکی بخواهد به فریادش خواهد رسید و آن چه قرآن کریم به عنوان راهبرد فرموده را عملیاتی خواهند کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از