حالت تاریک

وزیر‌ارشاد‌از نمایشگاه دستاوردهای هفته فرهنگی بازدید کرد

وزیر‌ارشاد‌از نمایشگاه دستاوردهای هفته فرهنگی بازدید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به بیرجند از نمایشگاه دستاوردهای هفته فرهنگی خراسان جنوبی بازدید کرد.

به گزارش خاورستان،محمدمهدی اسماعیلی از نمایشگاه دستاوردهای هفته فرهنگی خراسان جنوبی در محل فرهنگسرای مرکز استان بازدید کرد.

 نمایشگاه دستاوردهای هفته فرهنگی در قالب ۲۳ غرفه و ۲ سیاه‌چادر از دهم تا سیزدهم آبان در محل فرهنگسرای شهر بیرجند دایر شده است.

 در این نمایشگاه چادرهای عشایری، لباس‌های بومی و محلی، توانمندی‌های صنایع‌دستی استان و اجرای زنده صنایع‌دستی، معرفی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی و مشاهیر و ... به نمایش گذاشته شده است.

  اجرای مراسم محلی و آیینی، مولودی خوانی، خاوران خوانی و ... از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه می‌باشد که صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه برای بازدید و افتتاح چند طرح‌ همچنین حضور در برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته فرهنگی خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و در آغاز این سفر دو روزه از پروژه نیمه تمام تالار بزرگ شهر بیرجند که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۰ شروع شد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کرد.

 در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز ضمن شرکت در جلسه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان حوزه قرآن و مسجد نیز دیدار و گفتگو کرد. 

 حضور در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی خراسان جنوبی، بازدید از موزه شهید رئوفی فرد و دیدار با خانواده این شهید گرانقدر از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین روز سفرش به خراسان جنوبی است.

 دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، افتتاح خانه فرهنگ بیرجند با ۲ هزار متر مربع زیربنا، بازدید از نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان استان و حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان از برنامه‌های اسماعیلی در دومین روز سفر به این استان اعلام شده است.

 قابل ذکر است، هفته فرهنگی استان ۷ تا ۱۴ آبان‌ماه با شعار، خراسان جنوبی «دیار علم و ایمان» نامگذاری شده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از