حالت تاریک
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی:

پرستاران دارای جایگاه بالایی نزد خداوند هستند

پرستاران دارای جایگاه بالایی نزد خداوند هستند

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی گفت: پرستاران درای جایگاه بالایی نزد خداوند هستند و خدمت آنها بسیار با ارزش است.

هاشم هیهات در گفتگو با خبرنگار خاورستان با تبریک روز میلاد حضرت زینب(س) که مقارن با روز پرستار است گفت:حضرت زینب(س) بزرگ پرستار عاشورا است که به همین دلیل روز ولادت این بانوی بزرگوار در کشور ما روز پرستار نام گرفته تا گوشه‌ای از تلاش‌های این جامعه پر تلاش را ارج نهیم.

به گفته وی برنامه‌هایی که بسیج جامعه پزشکی در استان اجرا می‌کند بخش عمده‌ای از زحمات آن را پرستاران می‌کشند و ما هم هرساله در حد یک قدردانی و تقدیم یک شاخه گل به نمایندگی از همه پرستاران استان از پرستاران شهر بیرجند قدردانی می‌کنیم.

 مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی ادامه داد: پرستاران در حوزه درمان نقش بسزایی دارند و به طور معمول مراقبت و نگهداری از بیمار را بخش عمده‌ای را پرستار انجام می‌دهد و پزشک به طور معمول فقط یک سرکشی از بیمار را دارد و تمام اقدامات درمانی توسط پرستار انجام می‌شود.

به گفته هیهات پرستاری از به دنیا آمدن بچه شروع می‌شود و مادر یکی از بزرگترین پرستارهای جامعه است که‌ در خانه از بدو تولد کارش شروع می‌شود و در بیمارستان‌ها هم با حضور پرستاران اقدامات درمانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همه تجربه بیماری را داریم در آن لحظات سخت بیماری این که یک نفر مراقب انسان باشد و کمک کند این نفر و فرد کسی به جز پرستار نیست که از خواب و استراحت خودش می‌زند و جزو یکی از سخت‌ترین شغل‌هاست.

هیهات با بیان اینکه کار پرستاران و کادر درمانی موجب برترین رحمت‌های الهی است، به تأسی پرستاران به پرستار بزرگ اسلام حضرت زینب(س) اشاره کرد و افزود: پرستاران از نزدیک شاهد رنج‌های بیماران هستند و در این روزها، دردمندی مردم رنج کشیده غزه را بیش از دیگران درک می‌کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ضمن یادآوری ایثارگری‌های پرستاران در دوران شیوع کرونا افزود: هیچ شغلی جایگزین پرستاری نخواهد بود، زیرا با تلاش شبانه‌روزی و با جان و دل برای خدمت‌رسانی به بیماران فعالیت دارند.

به گفته هیهات در ایام کرونا حتی بستگان درجه یک حاضر به مراقبت از بیمار نبودند اما پرستاران در بیمارستان‌ها مراقبت کردند.

وی با تاکید بر این که قدردان تمام تلاش‌های پرستاران و کادر درمان هستیم در تشریح برنامه‌های روز پرستار بسیج جامعه پزشکی استان گفت: به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار مراجعه به تمام مراکز درمانی و بازدید از مراکز با حضور سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) و دکتر موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند را در برنامه داریم.

وی افزود: همه بيمارستان‌ها مراسم جداگانه‌ای دارند و امروز یک مراسم متمرکز در بیمارستان امام رضا(ع) همراه با پخش زنده را خواهیم داشت که در انتها تقدیر و تشکر از مجموعه بیمارستان و محکومیت جنایات صیهونیست‌ها در غزه به خصوص جنایت‌های هولناک در بیمارستان‌های این شهر را خواهیم داشت.

به گفته وی شب گذشته یک مراسمی با همکاری شهرداری بیرجند و بسیج جامعه پزشکی شامل ویزیت رایگان و سنجش فشارخون در فرهنگسرای شهر برگزار شد و یک برنامه محوری هم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز ۲ آذر در سالن شهید فروزانفر قرار است برگزار شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از