حالت تاریک

۱۹۸ پویش درخت‌کاری در خراسان جنوبی اجرا شد

۱۹۸ پویش درخت‌کاری در خراسان جنوبی اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از اجرای ۱۹۸ پویش درخت‌کاری در استان از آغاز اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علیرضا نصرآبادی امروز در نشست کارگروه استانی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵۰ هزار و سال گذشته سه میلیون تولید نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی استان انجام شده‌ است.

وی افزود: بیش از چهار میلیون نهال از ابتدای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت در نهالستان‌های منابع طبیعی تولید شده که برنامه تعهدی این اداره کل محقق شده‌ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون بخش خصوصی هم ۴۰ هزار اصله نهال را در استان تولید کرده و از ابتدای سال جاری ۲۳۰ هزار اصله نهال در مرحله تولید است.

نصرآبادی از اجرای ۱۹۸ پویش درخت‌کاری در استان خبر داد و افزود: در این پویش‌ها، ۲۰ هزار نفر شرکت کردند که عملیات بذرکاری در سطح پنج هزار و ۴۹۷ هکتار و عملیات نهال کاری در سطح ۵۹۸ هکتار در استان انجام شده‌ است.

وی بیان کرد: این میزان از بذرکاری و نهالکاری در این پویش‌ها معادل ۱۰۰ هزار اصله نهال است.

نصرآبادی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، ۴۰۰ هزار اصله نهال در عرصه‌های منابع طبیعی، ملی و خصوصی استان کاشته شده‌ است، عنوان کرد: همچنین در این مدت بذرکاری در سطح پنج هزار و ۵۰۹ هکتار از اراضی استان انجام شده که استحصال ۴۳۰ هزار اصله نهال را در پی خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تفاهم‌نامه کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال را تا پایان فروردین ماه جاری با بسیج سازندگی استان داشتیم که تاکنون تعهد ما محقق شده‌ است.

وی ادامه داد: در زمینه نهال بیابانی و تامین بذر آنغوزه به هر مقدار نیاز در خدمت اداره‌ کل امور عشایر استان هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: بر اساس ابلاغ کشوری در روز ۱۳ فروردین باید درخت‌کاری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در هر شهرستان انجام شود.

به گفته وی؛ در مکان‌هایی که جمعیت در روز ۱۳ فروردین وجود دارد، توزیع بذر و در صورت لزوم نهال انجام خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از