حالت تاریک
مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت:

۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید شد

۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید شد

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: امسال در ۳۰۹ نهالستان بخش خصوصی و ۲۰۲ نهالستان بخش دولتی، ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، رضا احمدی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اشاره به وجود ۲۲ نهالستان در خراسان جنوبی اظهار کرد: برای امسال تعهد تولید خراسان جنوبی پنج میلیون اصله بوده ولی تولید ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله هدف‌گذاری است.

مجری ملی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ادامه داد: اجرای پروژه نهالکاری ۱۰۰ هزار هکتاری در شهرستان طبس نیز در دستور کار قرار گرفته که در کشور نظیر ندارد.

وی افزود: ایجاد یک بنیاد درختکاری با مشارکت مردمی و صنایع با توجه به تغییرات اقلیمی و افزایش انتشار دی‌ اکسید کربن در کشور ضروری است.

احمدی با بیان اینکه امسال در ۳۰۹ نهالستان بخش خصوصی و ۲۰۲ نهالستان بخش دولتی، ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شده است، گفت: در طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور ۳۰ درصد درختان مثمر، ۲۰ درصد گونه‌های مثمر با پایه‌های جنگلی و مابقی غیرمثمر است.

مجری ملی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت یادآور شد: تولید ۲۵۰ میلیون نهال طی یک سال در شرایطی رقم خورد که سقف تولید سالانه نهال در ایران ۱۶ میلیون اصله بود.

وی خواستار مشارکت هرچه بیشتر صنایع در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت شد و ادامه داد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به‌ تنهایی متولی اجرای این طرح نیست.

احمدی تصریح کرد: از ۲۵۰ میلیون اصله نهال که سالانه باید در قالب طرح یک میلیارد درخت تولید، کشت و نگهداری شود، ۸۰ میلیون اصله نهال در حوزه زراعت چوب و مربوط به صنایع چوب و کاغذ، ۶۰ میلیون اصله نهال مربوط به معاونت باغبانی، ۶۰ میلیون اصله نهال در حوزه شهرداری‌ها، راه و شهرسازی، دهیاری‌ها، صنایع و معادن و ۵۰ میلیون اصله نهال مربوط به طرح‌های منابع طبیعی مانند طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی و جنگل‌کاری در کشور است.

مجری ملی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با اشاره به اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان که امسال در کشور آغاز شد، افزود: با توجه به هزار و ۷۲۰ مدرسه در خراسان جنوبی، پنج مدرسه در هر شهرستان به عنوان نمونه انتخاب شده و این کار پیوسته استمرار دارد تا تمامی مدارس استان به نهالستان تبدیل شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از