حالت تاریک
در پی آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند؛

آتش به همه مخازن رسید

آتش به همه مخازن رسید

انفجار مجدد و مهیب در مینی پالایشگاه هیدروکربن در شرایطی روی داد که به گفته فرماندار بیرجند آتش به همه مخازن رسیده است.

فرماندار بیرجند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» گفت: در حال حاضر آتش به تمامی مخازن مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به تعداد ۱۷ مخزن سرایت کرده و حجم آتش بیشتر شده است.

وی افزود: به دلیل حجم بالای آتش و اینکه خودروهای آتش نشانی امکان نزدیک شدن به مخازن را نداشتند، اقدامات کنترلی را انجام داده‌ایم و تاکنون سه مخزن منفجر شده‌ است.

وی با اشاره به وجود ۱۷ مخزن در این مینی پالایشگاه گفت: در حال حاضر همه این مخازن در آتش شعله‌ور هستند و به دلیل انفجاری که هر لحظه وجود داشت نیروهای امدادی از صحنه خطر عقب رفتند.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: با توجه به حجم آتش عملا مخازن و ذخایر مواد نفتی آنها باید در آتش بسوزد و با پیگیری‌های استاندار درخواست امداد هوایی داشتیم اما با این نوع مواد سوختی که در مخازن است، ریختن آب کاربرد ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز گفت: دستور تخلیه داخل و اطراف مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به منظور حفظ جان افراد صادر شده است.

محمدعلی آخوندی افزود: شرایط آتش سوزی در منطقه وارد مرحله ای شده که باید اجازه دهیم خودسوزی انجام شود و به فکر حفظ جان امدادگران و افرادی باشیم که در منطقه حضور دارند.

وی گفت: با توجه به گستردگی حجم آتش، تمامی نیروهای امدادی از اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی، فرودگاه، شرکت نفت و سپاه در منطقه مستقر هستند و نهایت تلاش بر این است که از گسترش آتش جلوگیری کنیم.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی ساعتی پیش در این ارتباط تلفنی به تشریح اقدامات دستگاه‌های اجرایی و امدادی درخصوص مدیریت بحران پیش آمده پرداخت.

آمادگی کامل تمامی دستگاه‌های اجرایی، استفاده از همه ظرفیت‌ها، تشکیل مستمر ستاد بحران استان از مواردی بود که در این گفت و گوی تلفنی ارائه شد.

آتش سوزی در یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساعت هشت و ۴۵ دقیقه امروز اعلام شد و بلافاصله عوامل امدادی وارد عمل شدند که تقریبا اطفای حریق پیشرفت داشت اما از حدود ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه آتش به مخازن دیگر هم سرایت پیدا کرد.

انتهای خبر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از