حالت تاریک
معاون راهداری استان خبر داد؛

آمادگی ۲۵۰ راهدار خراسان‌جنوبی در زمان بارش‌ها

آمادگی ۲۵۰ راهدار خراسان‌جنوبی در زمان بارش‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آمادگی ۲۵۰ راهدار به همراه ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات راهداری در زمان بارش‌های پاییزی خبر داد.

به گزارش خاورستان, محمد فدوی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به شروع بارش های پائیزی و وجود کوهستان و بیابان که در زمان بارش سیلاب در دشتها جاری شده و به همین منظور راهداران با ماشین‌آلات راهداری آماده هستند تا در صورت لزوم سیلاب به جاده‌ها لطمه نزده و اگر چنین شد سریعا اقدام به ترمیم و مسیرگشایی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: ۲۵۰ راهدار با ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات راهداری در راهدارخانه‌ها و محل‌هایی که امکان سیلاب وجود دارد حضور داشته و آماده هستند.

فدوی همچنین از خسارت سیلاب ناشی از بارش های اخیر به جاده‌ها و ابنیه فنی اظهار داشت: براساس برآوردهای اولیه، بارندگی چند روز اخیر و جاری شدن روان‌آب و سیلاب ۲۵۲ هزار و ۸۷۴ میلیون ریال به راه‌های حوزه استحفاظی استان خسارت وارد کرده است.

فدوی اعلام کرد: این خسارت‌ها بیشتر در محورهای فرعی و روستایی شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سربیشه و خوسف بوده که طی بارندگی‌های شدید اخیر و جاری شدن سیل، زیرسازی و ابنیه فنی و دریواسیون (دیوار هدایت آب) در این مسیرها دچار آسیب شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با تلاش همکاران راهدار در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز است و تردد با رعایت سرعت مطمئنه جریان دارد.

 فدوی افزود: کاربران جاده‌ای و مسافران برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی محورهای استان می‌توانند در هر ساعت شبانه‌روز با شماره تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند و سایت ۱۴۱ و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ نیز تمامی اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از